Jag är ju polarisfrälst och så slipper man göra om piporna :hmmmm:
Tror du inte en Yamma trippel med pipor får plats där under?
Tror nog jag iaf, så länge du håller dig borta från SRX motor'n.
2Stroke lista fint upp alla vettiga trippel motorer.
Jag är ju polarisfrälst och så slipper man göra om piporna :hmmmm:
Blir ingen meckar fri vinter ser jag..tack för all info grabbar =) ska nu ut å skruva ur motorn då jag redan har en köpare på den, blir nog av det här projektet =) och jag har som redan bestämt mig för en Storm-motor :beer: inte för att jag har nått emot yami-tripplar, sjukt grymma motorer faktiskt :rock: men sen jag ska nog göra en bänkning (om pengarna räcker) och se så att allt står rätt till, är säkert värt vart enda öre, när jag nu får hem en trippel :evil: och luftburk har jag nog tänkt att skippa, blir nog uni-filter eller något sådant. Men satan din "ultra" såg grym ut :beer:
har haft en storm och jag hade en meckarfri vinter :stupid:Blir ingen meckar fri vinter ser jag..
Är det jag som inte hängt med eller du?, det står väl att han ska använda en storm motor?:hmmmm2:Inte för att dryga mej men varför i hela friden ska du byta ut din fina driftsäkra braiga "lätta" lättrimmade VES 800 mot en stor tung slö racklig trippel????????
För ca 10-12 000:- spenderat på VES 800:an så har du 160+ driftsäkra hk med gassvar som en dynamitstav..... Går rätt fort att köpa tändstift till en trippel för 10 000:-
Men envisas du med trippelplanerna så gå då på en Yamaha 700 eller möjligen en Storm800 alt XCR800 rova, ge fan i Ultra-eländesmotorn, vet inte av en enda av dom som inte skurit minst en gång.
PF har f.ö fått bra resultat ur Yamatripplar förut, han kanske tillockmed har en motor lös till salu?!
ja mena aldrig att den inte får plats, men de är mkt mer jobb i ett pro-x chassie, de ser man på bilderna hur han fått svetsa om piporna ganska mkt.--------------------------------------------------------------------------------
Vadå får inte plats?!?
Proxr 440 med ultra 680 800bigbore:
Du har nog aldrig ägt en trippel och tycker man att det lilla tyngd en trippel lägger till så kan man nog inte köra skoter..Inte för att dryga mej men varför i hela friden ska du byta ut din fina driftsäkra braiga "lätta" lättrimmade VES 800 mot en stor tung slö racklig trippel????????
För ca 10-12 000:- spenderat på VES 800:an så har du 160+ driftsäkra hk med gassvar som en dynamitstav..... Går rätt fort att köpa tändstift till en trippel för 10 000:-
Men envisas du med trippelplanerna så gå då på en Yamaha 700 eller möjligen en Storm800 alt XCR800 rova, ge fan i Ultra-eländesmotorn, vet inte av en enda av dom som inte skurit minst en gång.
PF har f.ö fått bra resultat ur Yamatripplar förut, han kanske tillockmed har en motor lös till salu?!
Hej alla glada twinfolk utan fördommar.... :stupid:
Så länge jag har kört trippel har jag ALDRIG blivit dragen på led, och det gällde med en gammal storm från -95! så nog med fördommar!
Motor är urplockad å har några köpare på motorn, det sket sig med den storm-motorn jag tänkte köpa så tittar nu på Yamahatrippal! Ni som kan lite mer än mig om dom och passform/storlek på dom, och då menar jag så klart 700rovorna kan väl ge mig lite info? Slänger helst i en Storm/XCR 800 motor, eller en Yamaha 700.
Att pipor är ett krav är väl underförstått?
Så här lätt kommer Edge SKSen aldrig vara och glad är jag väl för det :aetsch:
(batteripacket är också urplockat nu, och observera min fina nyckelring)
Lär dig att tåla lite kritik för f_n annars kommer det här projektet att sluta iiiillla... Att Storm och Ultra är skit tripplar är allmänt känt, så är det bara... Du gör rätt som väljer en Yamaha trippel istället för Storm motorn. Men släng ett öga på XCR 800 motorn också. Kan dyka upp någon, hör även med skoterskrotar! No offence men lär dig att ta kritik.Du har nog aldrig ägt en trippel och tycker man att det lilla tyngd en trippel lägger till så kan man nog inte köra skoter..
Kan någon snäll admin flytta tråden till projektdelen? Snääälla? =)
Jo men är smått less på alla Twinnare som aldrig ägt en trippel, många här i min närhet men dom är bara fjollor i mina ögon. Nåväl nog om det.Lär dig att tåla lite kritik för f_n annars kommer det här projektet att sluta iiiillla... Att Storm och Ultra är skit tripplar är allmänt känt, så är det bara... Du gör rätt som väljer en Yamaha trippel istället för Storm motorn. Men släng ett öga på XCR 800 motorn också. Kan dyka upp någon, hör även med skoterskrotar! No offence men lär dig att ta kritik.
He he Lustigt att du tycker att ultramotorn är skit men xcr800 är bra, dom har i princip identiska bottendelar och xcr cylindrarna är typ överborrade ultracylindrar fast med avgasport.Lär dig att tåla lite kritik för f_n annars kommer det här projektet att sluta iiiillla... Att Storm och Ultra är skit tripplar är allmänt känt, så är det bara... Du gör rätt som väljer en Yamaha trippel istället för Storm motorn. Men släng ett öga på XCR 800 motorn också. Kan dyka upp någon, hör även med skoterskrotar! No offence men lär dig att ta kritik.
Ok bara för att du ber så snälltKan någon snäll admin flytta tråden till projektdelen? Snääälla? =)
He he he. Jag kanske inte uttryckte mig riktigt för att du skulle förstå mig. Men självklart menade jag XCR 800 motorn som sitter i GEN2 chassiet. MAO MK2 motorn...:stupid:He he Lustigt att du tycker att ultramotorn är skit men xcr800 är bra, dom har i princip identiska bottendelar och xcr cylindrarna är typ överborrade ultracylindrar fast med avgasport.
Jag vill påstå att ultra/xcr bottendelarna är bland dom bättre som finns, i Usa finns det en massa bigborepaket till just den bottendelen, himla konstigt att den SKITEN blev vald och inte den "skottsäkra" yamahabottendelen.
Allt går att sabba med skit bakom skruvmejseln.