Jag med.He he he. Jag kanske inte uttryckte mig riktigt för att du skulle förstå mig. Men självklart menade jag XCR 800 motorn som sitter i GEN2 chassiet. MAO MK2 motorn...:stupid:
Jag med.He he he. Jag kanske inte uttryckte mig riktigt för att du skulle förstå mig. Men självklart menade jag XCR 800 motorn som sitter i GEN2 chassiet. MAO MK2 motorn...:stupid:
He he Lustigt att du tycker att ultramotorn är skit men xcr800 är bra, dom har i princip identiska bottendelar och xcr cylindrarna är typ överborrade ultracylindrar fast med avgasport.
Jag vill påstå att ultra/xcr bottendelarna är bland dom bättre som finns, i Usa finns det en massa bigborepaket till just den bottendelen, himla konstigt att den SKITEN blev vald och inte den "skottsäkra" yamahabottendelen.
Allt går att sabba med skit bakom skruvmejseln.
Det var på 96-or förgasarna kunde ha för liten lågfartskanal, både xcr600sp och ultra.Det har väl inte varit bottendelarna som har orsakat haverier på dessa motorer heller? I cylindrarna och topparna finns mycket att hämta i en ultra motor, men std är det jäkligt många som har haft problem med dom samt storm modellerna. På en årsmod. hade ultra en kanal i förgasarna som var oborrad som kunde ställa till med klater.
Kanske just därför det finns så mycket em prylar till ultran, bottendelen är kalas men cylindrarna, topp och förgasare är rena skiten. Hur var det med PTO lagret på dessa motorer?
Det är den snyggaste edge jag någonsin skådat! Sen måste jag säga att det är helball men folk som vågar köra trippel, när jag själv ägde en trippel körde jag med ett leende som gick knappt att tvätta bort...när den gick host...:hmmmm: Sen kan jag förstå om folk säger att du kommer bli från åkt på led av moppemotorer men det är ingen ledmaskin du ska bygga heller! Plus är man en liten vek snubbe så det blir svårt att hantera 10-15kg mer, nä stå på dig å bygg en trippel monstermaskin :rock:
Hmm, tydligen inte när man läser ditt tidigare inlägg:hmmmm: :laugh:Jag med.
finns en motor på b.lo.ck.et srx 700
Jag är inget Yamaha proffs men enligt Yamaha_nisse kan det bli svårt att få ner den motorn med pipor!jo jag har sett den men har läst att dom kanske inte passar, hur är det egentligen?
okey, har en polare med en srx med pipor å han har då vart tvungen att kapa i huven. nåväl får se vad man hittar för motor får väl köra med gammel sksen tills man hittar nått :rock:Jag är inget Yamaha proffs men enligt Yamaha_nisse kan det bli svårt att få ner den motorn med pipor!
Okey, har lagt ut en annons nu så man får se om det är fler motorer som nappar, helst vill man ju ha en polaris-motor för jag måste säga att el INTE är en av mina starka sidor.. men allt går ju..Jo, kan bli väl taight..
Viper och SXR (redtop) motorn ska inte vara några problem att få ner med trippel rör.
Är bra mycket större o bökigare motor den där SRX'n..
jag har letat efter en sån också, tanken slog mig igår att det är ju nått man har glömt.. ROTAX! men dom finns ju inte om man inte ska köpa en hel skoter så.. Får ta å ändra i min köpesannons liteJag har glömt att nämna Ski-doo's tripplar. Mach Z 800 är en driftsäker motor!
Jag vet av en 600 Rotax trippel men du kanske endast vill ha 800 uppåt?jag har letat efter en sån också, tanken slog mig igår att det är ju nått man har glömt.. ROTAX! men dom finns ju inte om man inte ska köpa en hel skoter så.. Får ta å ändra i min köpesannons lite
ne ingen liten 600a, 700 å uppåt blire, fast få räknar jag ju in ultra bland 700orna fasten den bara är 680 :laugh:Jag vet av en 600 Rotax trippel men du kanske endast vill ha 800 uppåt?
Jo man kallar ju ultran 700ne ingen liten 600a, 700 å uppåt blire, fast få räknar jag ju in ultra bland 700orna fasten den bara är 680 :laugh:
jo, men lite OT så var ju polaris förra 700a på 755cc, tex den som satt i 06ans rmk 700Jo man kallar ju ultran 700