Nej det går inte att mäst klämspaten med skutmått i mitten. Man vrider löd tennet till ett stort ( L ) man ska fippla lödtennets spetts ut till höger eller vänstersida cylindervägg ,, Det är sten lätt att fixa till,, om tråden är för tunn så dubbla tråden eller byt tråd till 2mm,,offta är klämspalten hutlös på standard maskiner,, typ 1,7mm är vanligt, Jag tokgissar att du får 1,5mm med 0,5 packningen. Det går bra om du får så lite som 1,2mm också,, men då får du vässa öronen efter spikning!
Du kommer evnt få justera bestyckningen,,,,,,,Säkerligen!! Så kolla stiftfärgen offta från början inkörning.
Om jag skulle bytt kolvar till dubbelringat ,, så skulle jag kompenserat högvarvsförlusten genom att minst satt dit 1mm bottenpackning, (göra själv)
Ända upp till 1,5mm skulle var bra för mer sluteffekt. Men då måste man plana toppen till samma kompförhållande som det var med 0,8 packningen ,,,eller ännu bättre mer komp-Förhåll,,, Går att åka upp till 12-1 på 95 okt utan probbs.
klämspalt 1,3mm lämpligt bra och fegt
Men man åker såklart 98 okt eller shell v-power om finnes oavsett komp förhållande