Förmodligen går det utmärkt med 0,5 packningen,,Det enda du kan göra för att var 100% säker på att det inte blir haveri är efter du skruvat dit allt o dragit åt allt även toppen fullt moment !!.....Ta löd tän modell tråd som är minst 1,5mm-2mm tjock och vik till ett stort L stoppa in genom tändstiftshål och fippla ut den mot cylindervägg,,,Dra sedan runt motorn och försök få kolven att trampa till löd tennet ute vid cylindervägg,,,Mycket simpelt att göra och död säkert.... mät sedan hur mycket kolven tryckte ihop löd tråden..om den ens nådde????? Alla mått över 1,3mm är ok....Jag brukar sätta klämspalten som det heter på 1,3mm på den borrningen.
Skulle därimot klämspalt måttet ligga neråt 1,2mm 1,1mm så bör du köra 0,8 packningen.........!
Du kommer även få en aning mer kompförhållande med 0,5 packningen ,,,ca typ om har 11,2-1 nu så kan du få 11,4-1 i bästa fall detta känns ju lite extra i bottenregget (ytterst lite)
Du kommer även få sävligare port tider som gör det lite mer åt band traktor hållet,,,,dvs bakvässad he he,,,,,Kommer tappa någon lus hp i topp m,en tjena i botten...
Byter man dessutom kolvar från oem enkelringade till 2 ringade tappar man ännu mer på topp men tjenar långt ner in varvtalet. spi hade tydligen 1 ring?
Tipps till enkelrings rotax åkare kör en aning fetare munstycke än normalt då håller ringen längre