Turbo Tråden

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Vad tror ni om detta? Frågor och svar samlade på ett och samma ställe?
 
J

Jona$

Låter som en bra ide om en moderator kunde klistra detta så det inte försvinner så fort det inte skrivs en rad.

Och till mxz... Ja
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
tänkte höra var ni som kör turbo nytro har monterat laddtrycks styrningen och dragit kabeln till den?, hittar inget bra ställe att montera den på, har monterat dit 180hk kitt nyss,
 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
en motor utan turbo, de känds som att kolvarna går upp och ner för roskull...

kör RX1 turbo
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Jag kör en Yamaha Rx warrior 2007

-Bombardier matta 345cm,kamhöjd 44mm, delning 2.52, Skidoo 9 kuggs non-slip.
-Drevat 22/38 68 kedja.
-Har monterat MCX 290hk kit med 16T laddare.
-MCX Display
-50w xenon
-BilletX hjul.
-Har ett ihop plockad variator kit av Jannetty Racing. Har tagit hjälp av T-bird,Ulmer,Jannetty,Turk och RXrider(totallYamaha)
-Har Sänkt C0 till -18. Det är riskfritt att justera CO, enigt Alf på MCX.
-Har laddat in en custom boostC 290hk mapp med sänkt laddtryck före varvstoppen. Man ska vara försiktig att öka i mellan registret, då risken för detonation är högre vid lägre varv, d.v.s. risken för detonation är högre vid lägre varv än vid högre vid samma laddtryck.
-Flyttat batteri, flyttat MCX efi, flyttat bränslepump och dragit om ledningar. Kör med endast en bränsle pump.
-Monterat antistab
-Ventilations kit
-MCX luftfilter
-Har cnc fräst alla min bussningar.

Nu varande projekt. Jag ska fin justera variator kittet.
 
J

Jona$

Vart har du flyttat mcx efi:n och batteriet till org kylarn på höger sida?

Kör själv

Apex Gt 2007
-mcx290
-aem, tryck,vattentemp och bredbandslambda.
-Sledstart
-Supertip-vikter uppsatta av Magnus på Ntc
-1 kugg ner på övre
-no-slip bombardier
-307x38x44 nyaste från stenmarks
-yamaheater
-xenon snart...50w
-lite egna uppfinningar om dragningar,förbättringar osv.
-Styrhöjare totalt 9" med wire från MM versionen
-Omklädd och stoppad dyna på hanngrens
-4th wheelkit
-blacked out
och en del mindre saker :)
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
På min var EFI placerad på den lägsta punkten(Längst fram) Allt kondens vatten rinner ju rakt i den och den går sönder. har flyttat den under styret. Jag fick även då chansen att kolla alla kablar då jag fick löda om några då han som dragit dessa, måste haft lite promille i kroppen:) Kylaren är ett skämt med dess lilla fläkt. Nu har jag gjort ett fäste för batteriet där + rensat under intercooler. Nu är det hur lätt som helst att komma åt olje filter och man kan se allt där nere.

Har Magnus satt tungsten i mitten på din supertip vikt?
 
J

Jona$

Har för mig tungstenen satt på den inre. men kan kolla när jag kommer hem. Är ute å luftar en 2-taktare just nu... usch va dom låter å luktar, hehe
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Hahaha. Jag vet, har legat och bränt på isen och variator kalibrerat en Polaris 500 års 96 idag till min son.
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
hahaha..Tror inte denna tråd blir långvarig, men vi försökte:)
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
var väl inte riktigt de han var ute efter utan mer vart man sätter magnetventilen. kan ordna ett kort på vart jag å polaren monterade den sist.
 
J

Jona$

kikade lite flyktig idag, ser ut som dom sitter på inre som jag nämnde.
 
J

Jona$

Supertip X serie "nyare" 55g vikt arm, sedan sett innifrån 14g tungsten,6g stål,4g stål= totalt 79g.

Kan inte en moderator lägga denna tråd bland viktiga. Turbo är juh trots allt direkt kopplat till yamaha!
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
var väl inte riktigt de han var ute efter utan mer vart man sätter magnetventilen. kan ordna ett kort på vart jag å polaren monterade den sist.
ja exakt :) det var den jag menade! det vore bra, var ut på första riktiga turen i lördags med kittet monterat och allt fungerade fint, går riktigt bra nu faktiskt :) men måste köpa ett snorkelkitt eftersom luftfiltret vart tätt ganska fort upptäckte jag,
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
ja exakt :) det var den jag menade! det vore bra, var ut på första riktiga turen i lördags med kittet monterat och allt fungerade fint, går riktigt bra nu faktiskt :) men måste köpa ett snorkelkitt eftersom luftfiltret vart tätt ganska fort upptäckte jag,
Jag personligen trivs inte med 90*snorkeln. Är och sparkar på den vid aktiv körning. Bytte helt sonika "insugsslangen" till en som var lika som original + filtrets längd. Det fungerade hur bra som helst! + mycket billigare lösning..

saknar skotertoken här, där har vi turbobyggaren själv..
Jag är här.. :) Men skriver bara inte så mycket.. :)

Ang magnetventilen bak vid turbon, var NOGA med att stripa fast den + slangarna i insugsslangen. Var med om att min "slet" sig och trillade ner i mattan med laddtrycks störning som följd! Bildas grymt mycket is på dom = massor med vikt.