Turbo Tråden

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Vet tyvärr inte vad det kostar. Eftersom man i princip bara behåller själva turboladdaren gissar jag att prislappen blir ganska hög.
Är det en bra uppkattning att priset landar på: Pris för MCX270 minus 8-10.000 kr?
Utöver detta tillkommer montering och jobbet med kompsänkning. Monterar du själv slipper man ju förstås den kostnaden.

Maila MCX och fråga!
Dela gärna med dig här om vilket pris MCX lämnar.

Ja, jag skulle tro att du har rætt i att prislappen før uppgradering blir høg. Jag mejlade Erik nu så får vi se vad som sægs. Det var mest av ren nyfikenhet jag undrade.
Jag återkommer med eventuellt svar.

Nu kan det gott och væl bli vinter...
 
J

Jona$

Jepp, men du hadde bara råd med 2 tankar bränsle i vinter, hur ska då en matta motsvarande 12-13tankar gå in i ekvationen?
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jepp, men du hadde bara råd med 2 tankar bränsle i vinter, hur ska då en matta motsvarande 12-13tankar gå in i ekvationen?
Helt ærligt, vad har "ekvationen" rørande hans privata ekonomiska situation med hans fråga att gøra?

Tycker det ær trist, och barnsligt, att folk ska håna andra på ett øppet frågeforum.

Beklagar OT, nu har jag sagt mitt om detta.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Vet tyvärr inte vad det kostar. Eftersom man i princip bara behåller själva turboladdaren gissar jag att prislappen blir ganska hög.
Är det en bra uppkattning att priset landar på: Pris för MCX270 minus 8-10.000 kr?
Utöver detta tillkommer montering och jobbet med kompsänkning. Monterar du själv slipper man ju förstås den kostnaden.

Maila MCX och fråga!
Dela gärna med dig här om vilket pris MCX lämnar.
Såhär löd svaret:

Delar: 10 000:-
Arbetskostnad: Cirka 10h x 600kr + moms(7500 inkl. moms)

Så summa summarum är att det kostar 10 000: att uppgradera från 190 til 270 hk om man gör jobbet själv och för oss vanliga dödliga som inte har tänkt ge oss på att riva en motor vi aldrig skruvat i kostar det cirka 17 500:-

MVH
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Ja kan man bara göra allt själv så är det absolut inte värst.
Och att behålla delarna är en förutsättning, man har ju trots allt betalt dem! :)
 

diddsson

Välkänd medlem
26 jan 2009
132
1
6
sorsele
nån som har byggt iordning nån pro rmk 800-12 silberturbo som har massa bilder på bygget å info å sånt skulle va kul å tvär prata med nån som har byggt en,håller på att bygga en nu. MVH skicka gärna bilder om du den det har några didde_94_@hotmail.com
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu vill jag ha lite tips på lämpligt turboaggregat till en nytro.
Jag kommer ju att ha snurran framför tanken så ett så litet som möjligt är intressant.
Jag kommer inte kompsänka så 180-190 hkr är målet.
Priset på kinaaggregaten är tilltalande så gärna något sådant.
 

twank

Medlem
15 feb 2005
38
0
1
Någon som vill dela med sig hur man kopplar in laddtrycksmätaren på en nytro-270kitet ?
(hittat på 180-190 kitet, men där sitter ingen btr m.m)