Detta är lite over kill. Olja och filter kan jag hålla med om. Men inte byter man kedja varje sässong? Yamaha har väldigt tåliga kedjehus. det du gör är att du kollar kedje spänningen lite oftare. Drivaxel lagret kostar väldigt mycket, många plockar ur det och öppnar försiktigt packingen och tvättar av det och packar in nytt fett i slutet av varje sässong, men det håller lätt 300mil. När man kör Turbo så måste man vara mera nogrann och gilla att skuva, inte för att det går sönder, men för att allt ska funka och precis som nisse säger. Turbo är inte för alla, men fy fan vad roligt det äreace:MCX's kit är välbeprövade..
Lämnas installation till kunnig verkstad så håller de i all evighet nästan.
De som är mer serivce på turbo är att:
1. kjedja ska bytas varje sesogn
2. drivaxel lager varje sesogn
3. olja och filter varje sesogn
Annars är yammas 4T mycket driftsäkra.. Oftaste felen beror på felmontage eller dyligt.
På vectorn rekomenderar även Impulse att man monterar Nytrons oljepump.
Håller du laddet inom säkra gränser (0.8bar på vectorn), varmkör och allt vad de innebär så är hållbarheten hög..
Men komihåg som med allt man trimmar, shit can happen!!!