StoxResearch så du menar att det här är framtiden?
http://www.youtube.com/watch?v=BN-Jj8qYlqI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=BN-Jj8qYlqI&feature=related
Men när man ser på tävlingarna så är mer parten BRP maskiner.Stins1!:
Fördelningen bland märkena på tävlingsbanan spelar ingen roll. Det är maskin i kombination med förare som sätter dagordningen.
Enligt vad jag läst så tar Yamaha ofta holeshots.Som jag har förstått det från Sno-Cross nördarna over there, så tog inte Yamaha många hole-shotar i år i WSPA serien, trots att dom har "a ton of torque" som sagts tidigare.
Håller med om det. Men vad har man för nytta av brett effektregister i ett fordon med variatordrift?med en 2-takt så får man inte lika brett register som med en 4-takt.
Är det inte bra om man har effekten på lägre varv?. Det jag menar är att en 2-takt inte är lika stark som en 4-takt.Håller med om det. Men vad har man för nytta av brett effektregister i ett fordon med variatordrift?
Så du menar att en 2-takt har mer vrid på låga varv? Skulle inte tro det. En 4-takt har mkt mer vrid på lägre varv. Kolla bara på en cross om man säger 250cc 2-takt vs 4-takt så har ju 4-taktaren sjukt mkt mer vrid på lägre varv.Det är väldigt bra att ha mycket effekt på låga varv, detta är ytterligare en fördel som tvåtaktarn har. 2T har alltid högre effekt på lägre varvtal än en lika stor 4T som ger samma effekt.
Även om man tittar på motorer med VÄLDIGT olika storlek (och vikt)
så ger 2t mer effekt i det lägre registret, utom innan variatorn har greppat, typ.
Här är exempel jag hittat och skrivit av från tillverkarnas uppgifter.
Nytro 130 hp Polaris 600
RPM Hp Hp
4000 50 38
4500 63 63
5000 74 80
5500 83 100
6000 90 112
Jag njuter varje tur av min tvåtaktares OTROLIGA botteneffekt,
vilket inte vore möjligt med en lika liten 4T.
//