S
StoxResearch
FOX rider:
Det är JUST för att de har så mycket att säga till om som 4T har fått regera så här länge. Trycket underifrån blev för stort verkar det som, så det gick inte längre. Liknande utveckling ser man i USA, men där är PRO klasserna oförändrade än så länge. Jag läste någonstans att 4T säljer jävligt bra, men det underliggande skälet är att förarna byter maskin i princip årligen numera. Producenter och återförsäljare tjänar alltså mer pengar på 4T både vad gäller nyförsäljning, reparationer och reservdelar. DÄR har du den egentliga anledningen till att vissa favoriserar 4T, det handlar inte om några falska miljöargument. Förlorarna är sporten och de enskilda individerna.
Ta en titt på blocket, man får begagnade 4T maskiner jävligt billigt tycker jag. Efter en säsong börjar det (enligt vissa) vara tidsinställda bomber. Du har säkert någon bekant som har råkat ut för ett rejält ras och vet vad slutnotan gick på. Det skrämmande är att sådana ras verkar kunna inträffa TROTS att man sköter underhållet.
I USA är rösterna högst för en återgång till 2T. Om man ska hårdra det så är MX en rikemanssport i Europa, medans det är en sysselsättning för låginkomsttagare i USA. De har inte råd med 4T.
Jag förstod det som att de var spikade? Det var ju ett officiellt uttalande från FIM som jag förstod det? Jag hittade liknande på flera ställen förutom det jag postade, men de gick nog till samma källa. Jag vågade knappt posta källan här, eftersom jag antog att ifall det inte är sant så blir det våldsamma attacker. Det har inte hänt, så det är nog sanningen,
Det är JUST för att de har så mycket att säga till om som 4T har fått regera så här länge. Trycket underifrån blev för stort verkar det som, så det gick inte längre. Liknande utveckling ser man i USA, men där är PRO klasserna oförändrade än så länge. Jag läste någonstans att 4T säljer jävligt bra, men det underliggande skälet är att förarna byter maskin i princip årligen numera. Producenter och återförsäljare tjänar alltså mer pengar på 4T både vad gäller nyförsäljning, reparationer och reservdelar. DÄR har du den egentliga anledningen till att vissa favoriserar 4T, det handlar inte om några falska miljöargument. Förlorarna är sporten och de enskilda individerna.
Ta en titt på blocket, man får begagnade 4T maskiner jävligt billigt tycker jag. Efter en säsong börjar det (enligt vissa) vara tidsinställda bomber. Du har säkert någon bekant som har råkat ut för ett rejält ras och vet vad slutnotan gick på. Det skrämmande är att sådana ras verkar kunna inträffa TROTS att man sköter underhållet.
I USA är rösterna högst för en återgång till 2T. Om man ska hårdra det så är MX en rikemanssport i Europa, medans det är en sysselsättning för låginkomsttagare i USA. De har inte råd med 4T.
Jag förstod det som att de var spikade? Det var ju ett officiellt uttalande från FIM som jag förstod det? Jag hittade liknande på flera ställen förutom det jag postade, men de gick nog till samma källa. Jag vågade knappt posta källan här, eftersom jag antog att ifall det inte är sant så blir det våldsamma attacker. Det har inte hänt, så det är nog sanningen,
Last edited: