Tummen upp till Snowmobile!!! Tecknade precis en prenumeration =) Fortsätt det goda jobbet ni gör!!!
Nej, självklart ska inte kunden stå för något. Men jag förstår att ÅF ser problem i att lämna ut remmar gratis när inte BRP går med på det. Tänk om alla skulle kliva in och kräva remmar lite då och då, då skulle nog de mindre säljarna få det tufft ekonomiskt.Det är just ÅF som ska åtgärda problemet. Att bara dela ut remmar funkar inte. Då är det färdigåkt när garantin gått ut, och andrahandsvärdet kommer sjunka som en sten. ÅF skall i dagsläget lämna ut de remmar som behövs, men de måste också leverera en hållbar lösning på sikt, sen får de lösa det interna problemet sig emellan, det är ingenting som kunden skall stå för.
Tja. Det finns väl snart bara en sak att göra. Vi får väl alla bojkotta BRP tills det händer något. Problemen med remmar finns även på andra sidan atlanten. Har alltid gillat Ski-doo men som det ser ut nu så blir det ingen ny maskin därifrån på ett bra tag om det inte händer något dratiskt. Jag tycker att BRP beter sig fördjävligt åt, men man kanske vill döda sig själva på marknaden. dom jobbar väldigt bra på det i alla fall. Det finns faktist andra märken som är intressanta idag tycker jag. Jag stödjer er på Snowmobile, det ni har gjort skulle ha blivit gjort för länge sedan.Jag skrev en kritisk artikel tidigare om att BRP stängt skoterservicedelen hos sin servicebutik i Märsta, där jag menade på att det var nonchalant av dem att göra så, med tanke på alla skoteråkare som faktiskt finns i Sthlm.
Efter det så släppte vi artikeln om de 3 månader långa reservdelsärendet hos BRP vad det gällde ATV.
Och nu senast detta som just nu utspelar sig här hos oss.
Och svaret är JA, BRP har dragit in sina annonser hos oss, det skäl som angivits är att de inte har några maskiner kvar och de inte ämnade annonsera hos någon tidning. Men när jag tittat i andra tidningar, nu senast SR, så finns de med där på 4 helsidor. De har också funnits med på olika websidor båda hos de etablerade tidningarna och även på andra hobby webtidningar.
Tilläggas kan att de genom alla år varit den absolut största annonsören.
Det finns just nu ingen annons från BRP vare sig på web eller tidning, slutsatsen får ni dra själva.
Det är alltså SGT och inte Polaris som har bevisbördan. Kunden och Polaris har inte gjort någon affär och har inget avtal.Och här är konsumentköplagen tydlig. Det är Polaris som har bevisbördan att styrka att Jimmy har hanterat maskinen fel.
Det talar om både garanti (ej tvingande eller lagstadgat) och konsumentköplagen. Om man åberopar garantin så går ju den genom generalagenten, via ÅF till slutkunden, så där är Polaris inblandat. Viktigt dock att hålla isär dessa två.Det är inkonsekvensen i agerandet som gör saken märklig. Om t.ex. Polaris inte har med saken att göra, varför tar de då plats i ärendet och nekar garanti? Det har såvitt jag förstår alltid varit så att man kan lämna skotern på vilken av de auktoriserade verkstäder som man har närmast till? Helt plötsligt så går inte detta. Ockelbo har i detta fall åtgärdat 3 av 4 garantiärenden. Man underlåter att åtgärda forstegen på Polaris beslut, hur är det möjligt om Polaris inte skulle ha med saken att göra?
Här ansöker/betalar ni en Prenumeration på Konsumenttidningen Snowmobile...Väntar fortfarade på att mitt inbetalningkort ska dimpa ner i lådan.
(Fyllde i ansökan på SnowMobiles första sida för någon vecka sedan.. )