Underbart Snowmobile !

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Hej alla glada!

Av någon outgrundlig anledning så har vi nu lite svårt att få ut maskiner för tester.

Så om ni har någon av nedanstående maskiner och bor i närheten av den ort som gäller, kontakta oss om ni kan tänka er att låna ut maskiner till oss för test. Vi är villiga att ersätta er för detta, och givetvis så står vi för ev skador om det nu mot förmodan skulle ske.

Vi behöver:

Östersund

Polaris FS IQ Widetrak
Lynx 59 Yeti 600 ACE

Skellefteå (möjligt att hämta maskinen vid resan upp till Vuoggatjålme)

Polaris 800 RMK ASSAULT 155
Arctic Cat M8 HCR 153

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Se om ni kan hyra maskiner som vanliga privatpersoner. Då får ni ju konsumentmaskiner och inga preppade specialexemplar...

Att ni klargjort att ni faktiskt tänker skriva både bra och dåligt är rimligtvis bra även för tillverkare och importörer.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi behöver få fram maskiner till helgen, men vissa av ovanstående GA är lite svåra att nå just nu.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
+1 prenumerant idag!

Jag vill uppmana alla er som vill ha en kritiskt granskande, högkvalitativ skotertidning som vågar granska skotertillverkarna:

Lös en prenumeration på Snowmobile! Redan idag! Enkelt via nätet! :)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Men glöm inte att det är läsvärda och djupa artiklar som säljer tidningen i längden... lite kritik kan ni gott ha för senaste numret, de provkörningarna var bland de tunnare jag någonsin läst. Dock tecknade jag ändå häromdagen en prenumeration - se det som en klapp på axeln. Men ryck upp er med artiklarna för tusan! :)

/En kritiskt granskande, högkvalitativ läsare som vågar granska skotertidningarna. ;)

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Men glöm inte att det är läsvärda och djupa artiklar som säljer tidningen i längden... lite kritik kan ni gott ha för senaste numret, de provkörningarna var bland de tunnare jag någonsin läst. Dock tecknade jag ändå häromdagen en prenumeration - se det som en klapp på axeln. Men ryck upp er med artiklarna för tusan! :)

/En kritiskt granskande, högkvalitativ läsare som vågar granska skotertidningarna. ;)
Prenumererar också men var lite besviken på förra numret. Tycker det är för dåligt av en tidning att inte ha ordentlig korrläsning. För många felstavningar och särskrivningar för min smak.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har korrat i stort sett alla sidorna själv i kommande nr, hoppas att det är bättre!

Jag ber om ursäkt om det inte var bra i senaste tidningen. Jag ska nu sätta mig med en penna och leta fel.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Så här viktiga är de här frågorna för en annan skotertidning:

Jag författade ikväll ett inlägg på ett annat forum, med en uppmaning att granska skotertillverkarna:

"Det är hög tid att de svenska skotertidningarna börjar ta sitt journalistiska ansvar, och kritiskt granskar skotertillverkare som säljer rappel till svenska skoterköpare!

Jämför med bilbranschen, den bilfabrikant som försöker sälja rappel blir kapad jäms med fotknölarna direkt i media. Och köparna kompenseras. Vilket knappast skulle ske utan kritiskt granskande medier.

Det duger inte längre att producera tidningar som mest liknar reklambroschyrer. Inte ens av eventuell rädsla för repressalier i form av indragna annonser. Den sortens hotelser får fria medier aldrig, aldrig ge efter för! Inte i en demokrati.

Den som gör en tidning har en journalistiskt ansvar.
Ta det ansvaret!

Tack för ordet.
/ Erik

(Inga inlägg om "maila *****", tack. Den här debatten ska XXX:s redaktion våga ta offentligt.)"

Tydligt men artigt, eller hur? :)

Efter en kvart var mitt inlägg raderat och jag hade fått följande stränga svar i privat PM:

"Du mailar ***** om tips på vad han ska skriva i tidningen.
Forumet är inte till för det, det blir bara fel om man skriver dessa tips där.
XXX bestämmer till 100% vad som ska stå på forumet så gör inget liknade inlägg.
Mvh ***"

Efter några PM fram och tillbaka så är budskapet tydligt:
på XXX:s forum får man inte ge välgrundade synpunkter på tidningen XXX, för då kommer *** att se till att man blir avstängd.
Med enda hänvisning till att "det är våra regler".

Nu har jag stängt mitt konto på det forumet.
Och jag slutar köpa den tidningen, från att ha köpt varje (lös)nummer.

För en tidning som inte klarar en offentlig debatt är ingen seriös tidning, har inte seriösa journalister och får inte mina pengar! :evil:

Till skillnad från Snowmobile, där jag idag löste prenumeration i glädjefnatt över hur seriöst ni har börjat hantera konsumentjournalistik. Och hur bra ni tar emot tydliga, konstruktiva synpunkter. :nod:

Last edited:

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag är hedrad över ditt inlägg, jag tycker att alldeles för få människor tar tydlig ställning i frågor. Det är alldeles för mycket konflikträdsla, det verkar präntas i våra unga från födseln. Kritik är av godo, så länge den är vänligt menad, till oss, till er och framför allt till GA och ÅF.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Assualten är nu löst, men vi behöver fortfarande enligt nedan:

Östersund

Polaris FS IQ Widetrak
Lynx 59 Yeti 600 ACE

Skellefteå (möjligt att hämta maskinen vid resan upp till Vuoggatjålme)

Arctic Cat M8 HCR 153

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Jag har korrat i stort sett alla sidorna själv i kommande nr, hoppas att det är bättre!

Jag ber om ursäkt om det inte var bra i senaste tidningen. Jag ska nu sätta mig med en penna och leta fel.
Mycket bra! Kul att ni tog det på rätt sätt.
Det ni ofta (dock bara vissa skribenter) gör fel på är att inte sätta bindestreck i ord som M8-matta (ni skriver M8 matta), APV-vajer (blir APV vajer) osv. Samt att orter, länder osv emellanåt skrivs med gemener.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Japp, så vart det +1 prenumerant till.

Som många sagt, bra att det grävs lite bland alla dessa sätt att lösa vad som är garantiåtaganden men behandlas som goodwill, dessutom säkert i olika grad beroende på hur krävande kunden är.
Blir intressant att följa vilka olika lösningar olika ÅF kommer med både för fotsteg och rembränning, vi får hoppas att så många ägare som möjligt driver det i botten och att lösningen blir lika för alla till slut borde vara självklart för GA då ju maskinerna ska kunna leva vidare med nöjda ägare/kunder i 2 och 3 led så småningom och förvalta deras varumärken.

Med risk för att uppfattas som petig, finns ett stavfel i artikeln på startsidan, succesivt ska ha 2 s

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det här har jag väntat på i minst 20 år! Äntligen på tiden att skotertidningarna följer sina två och 4 hjuliga kolegor och böjar kritiskt granska marknadens aktörer.
Har percis tecknat en prenumenation i ren glädje!