tjenare min v-max 700 -01 vill inte var emd nu nå mer.
i går var jag ut å körde med den osså svängde jag fullt åt höger vilket resulterade i att gas och oljewirerna självgasade lite.
en stund efter det började den 4 takta så jag trodde att den hadde blåst 2 stift.
idag kopplade jag på batteriladdaren och har försökt få igång den hela dagen.
började med att byta alla tändstift,sen rengjorde jag förgasarna och kolla så allt funkar som det ska.
men den startar inte jag trodde den flödade iom att stiften blir blöta som fan.
ibland tänder den till.den smäller också kraftigt ibland iom allt bränsle i avgassystemet.
funderar på en sak.
jag torkade ur luftburken samtidigt som jag rengjorde förgasarna.
men jag brydde mig inte om att sätta dit locket på burken och innan jag gick in i kväll såg jag att det har kommit tvåtakts olja i burken alltså inte några droppar utan uppåt 4-5 cl och det är ju inte lilla skvätten.
så nu till min fråga.kan det vara oljepumpen som gör det?
andra förslag uppskattas också....
i går var jag ut å körde med den osså svängde jag fullt åt höger vilket resulterade i att gas och oljewirerna självgasade lite.
en stund efter det började den 4 takta så jag trodde att den hadde blåst 2 stift.
idag kopplade jag på batteriladdaren och har försökt få igång den hela dagen.
började med att byta alla tändstift,sen rengjorde jag förgasarna och kolla så allt funkar som det ska.
men den startar inte jag trodde den flödade iom att stiften blir blöta som fan.
ibland tänder den till.den smäller också kraftigt ibland iom allt bränsle i avgassystemet.
funderar på en sak.
jag torkade ur luftburken samtidigt som jag rengjorde förgasarna.
men jag brydde mig inte om att sätta dit locket på burken och innan jag gick in i kväll såg jag att det har kommit tvåtakts olja i burken alltså inte några droppar utan uppåt 4-5 cl och det är ju inte lilla skvätten.
så nu till min fråga.kan det vara oljepumpen som gör det?
andra förslag uppskattas också....