E
Silly Bear skrev:Har en summit 670 nu och har hört att motorerna ska vara väldigt kännsliga för att köra något annat än 98 i dom stämmer det ?
ni andra som kör 95 rekomenderar tillverkarna 98 i era maskiner?
Mina stift flög när jag körde på 95 oktan i en Enduro 583 -96. (tillverkaren rek. 98 oktan)Skotran skrev:nån som provat och vet om det är nån skillnad i en enduro 583. kör på 95 nu men tänker prova 98. det är rekomenderat min 97 i den. men men...
ehhh....å hur hur gör den de då...inga tomma påståenden tack...Ej medlem/Inloggad skrev:skotern drar mer benzin om man kör på 95 kör man på 98 drar den mindre, thats it! så det blir samma kostnad i slutändan endå! =)
Skulle vilja veta det jag å Är det för att 98:an är "renare" ellerzTeve skrev:ehhh....å hur hur gör den de då...inga tomma påståenden tack...
Känner min förgasare av om jag tankar 95 eller 98okt alltså? Eller sitter det någon annan makapär gömd nånstanns?Ej medlem/Inloggad skrev:Skotern tar lite mindre bränsle med 98 oktan men å andrasidan så är den dyrare.
Nej de finns inget som känner av vad du kör med för soppa.mikaelvoss skrev:Känner min förgasare av om jag tankar 95 eller 98okt alltså? Eller sitter det någon annan makapär gömd nånstanns?