Varför rasar poo/brp 800 motorer?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: Re: Varför rasar poo/brp 800 motorer?

Snöskoterförsäljning 2014-2015
Som jag trodde då.
BRP har drygt 54% av marknaden.

Undrar vad Skidoo räknar in för maskiner i deepsnow-segmentet då de har sålt mer än dubbelt så många som Polaris...

Inte ens 7% sportmaskiner sålda totalt, trenden är tydlig!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.799
849
113
Kramfors
Vad är det för serviceintervall på kolvar och vevlager för 800etec?
Enligt verkstasbok har jag inge aning men för att känna sig lugn själv så skulle jag köra samma kolvbytesintervall som på en Arcticat = 800 mil. Vid 800 mil skulle jag tagit ur motorn och rivit den totalt för att känna på vevlagren och bytt kolvar. Om de är som på rotax III serien där man kan byta fett på yttre lagren skulle jag gjort det också och jag skulle bytt yttre lagren på drivsidan (PTO) även om de känns riktiga.

Jag ska riva en 12as E-tec 800cc nu i sommar och porta/ trimma den på alla sätt och då blir det intressant att se i vilket skick den är i. De kommer en rapport på det i sommar eller höst.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.628
100
63
Örnsköldsvik
Sv: Re: Varför rasar poo/brp 800 motorer?

Som jag trodde då.
BRP har drygt 54% av marknaden.

Undrar vad Skidoo räknar in för maskiner i deepsnow-segmentet då de har sålt mer än dubbelt så många som Polaris...

Inte ens 7% sportmaskiner sålda totalt, trenden är tydlig!
Det hade varit väldigt intressant att se samma statistik för Nordamerika/världen. Bara en känsla som säger mig att sportmaskiner säljer betydligt bättre där.
Än om Deepsnow såklart ökat väldigt väldigt mkt där med. =)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
en kompis 600 e-tec skar i vintras efter 600mil ungefär var lagen som skar så han fick renovera typ allt runt 20 pannor då garantin hade just gått ut surt :/