Hej, vad ska man ha för variator set up för att den ska gå så bra som den kan gå? Vikter? Fjädrar? Helix?
Mvh Jeppe
Mvh Jeppe
Har hört att Thundershift är bra variator kit, Du blir säkert nöjd med de, be bara nån hjälpa dig att ställa in de om du inte kan sånt själv.Jag har köpt ett thundershift variatro kit? Är de bra?
de man kan göra är att ringa till typ tikka eller ett annat företag och prata hur du kör och annat! då får man de bästa för sin körstill!Övning ger färdighet.
Sekundären brukar man inte behöva göra något åt. Ev. släppa förspänningen 1 snäpp!
Men köp en fjäder med högre starttryck men samma sluttryck (Yellow-White-Yellow är din org fjäder (2.5-45kg/mm))
Max varv ska ligga på 8300RPM.
Sen får du vikta vikterna tills du finner att de passar dig. Ingen som riktigt kan sig någon optimal variator setup.
Oftast upp till en själv o prova ut.
Tack då har jag det som behövs?
Eller vad är den bästa helixen?
Tack då har jag det som behövs?
Eller vad är den bästa helixen?
Helixen ändrar man sällan på yamaha, utan som jag sa. Ev släppa sek fjädern ett snäpp.
Nej du har inte standard fjäder, den är gul-vit-gul.
Om jag skulle vart du, skulle jag tagit ur vikterna, vägt dom och sedan viktat de nya efter dom..
Men som sagt, går ju att ringa till någon o säga allt, men man ska inte tro att det blir bäst så!