Jäklar också, borde ligga på en 140-145 hk?
Från 112 till den effekten med dom ändringarna tror jag först när jag ser bromsningen , Det är i alla fal +40 hk. :beer:
Jäklar också, borde ligga på en 140-145 hk?
Får man fråga vilka portnings mallar du använt ? :beer:V-kit,reed speacers,portning av vevhuset/insugen, nya slp pipor och V-force 3 och så har jag renoverat motorn också medmera.
Skillnaden mellan 0,55 (som är ok på red heads) och 0,49 är kanske ett par häst. = 160+ Glöm det. Vill bara förtydliga. No offence ventue.Allt beror ju på hur lång livs längd man vill ha på motorn ,med 0,49 lär den inte bli gammal ,går säkert att få ut 160+ på pappret EN bromsning men sen är det bara riva motorn hur kul är det ? :beer:
Ja, v-kittet från en mm passar galant på en SXR eftersom det är samma motoreffet och samma variator!tjenare! håller ju på med ett projekt med min edge sks som ska få i sig en sxr 700 motor, men standard är inget som lockar mig så jag undrar om ett v-kit till en mm passar då jag inte har tänkt att ha skotern som lake-racer utan som pudermaskin
Ingenaning, inte jag som portat åde.Får man fråga vilka portnings mallar du använt ? :beer:
Menade inte att du får ut 160+ på 0,49 , bara att det går klämma ut stora effekter för en kort stund men som praktiskt inte går att använda med en rimlig livslängd på motorn. Tvivlar dock ändå på den effekten i den maskinen med dom åtgärder som han har gjort med xtc`n .Skillnaden mellan 0,55 (som är ok på red heads) och 0,49 är kanske ett par häst. = 160+ Glöm det. Vill bara förtydliga. No offence ventue.
//Rob
Ingenaning, inte jag som portat åde.
Riktig portning ! inte fan lämmnar jag in skotern för att få nå waller portning inte.Slipat lite gjutskägg och såna kanter eller en riktig portning ?
:beer:
Då är vi överens. Jag tror som sagt att får han 145+ i maskin så ska han se det som positivt. Inte många som får det och får man det så är det bara att vara glad. :rock:Menade inte att du får ut 160+ på 0,49 , bara att det går klämma ut stora effekter för en kort stund men som praktiskt inte går att använda med en rimlig livslängd på motorn. Tvivlar dock ändå på den effekten i den maskinen med dom åtgärder som han har gjort med xtc`n .
:beer:
V-kit,reed speacers,portning av vevhuset/insugen, nya slp pipor och V-force 3 och så har jag renoverat motorn också medmera.
Som kuriosa så kan jag berätta att Mulle på M-Performance har bänkat en MM700 med endast Hauckpipor som gav 142,9 hästar. Det är fett mycket, även om den gick väl magert (BSFC 0,49).
//Rob