"Vemdalstråden"

K

krickus

-4 och ingen snö, skulle ev snöa inatt.

Man är ju lagom sugen på snö nu, med en sprillans nytro i garaget:unsure:

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Är det åkbart? Hur ser det ut till jul, tror ni det blir som förra året när det kom ruskigt mycket snö på bara en natt?

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
just nu nej. men det verka komma en hel del på fredag om det står rätt. ( 30mm yr.no) plus 9 på lördag. ska upp i helgen så vänta lite på una reporta.
kan ju mycket väl smälla till, bara gud vet

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
just nu nej. men det verka komma en hel del på fredag om det står rätt. ( 30mm yr.no) plus 9 på lördag. ska upp i helgen så vänta lite på una reporta.
kan ju mycket väl smälla till, bara gud vet
Okej då väntar jag på uppdateringen

K

krickus

Okej då väntar jag på uppdateringen
Har kommit ca 1 dm idag, och som det ser ut kommer det mer inatt/imorgon. I veckan som kommer lär det också snöa en del. Jag åker upp på fredag, sedan hem på söndag för att jobba tre dagar, sedan upp igen i 3 veckor, jag hoppas det är ok före till jul:)

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Har kommit ca 1 dm idag, och som det ser ut kommer det mer inatt/imorgon. I veckan som kommer lär det också snöa en del. Jag åker upp på fredag, sedan hem på söndag för att jobba tre dagar, sedan upp igen i 3 veckor, jag hoppas det är ok före till jul:)
Så hur vad är snödjupet, såg en bild från skistar att det är 2dm (inte i backen)
Du får fortsätta uppdatera. Själv så hoppas jag att jag hinner åka upp nästa helg

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
ja jag lär nog våga säga 35-40. när man gasar på flyger gräset så ingen grund. stenkänningar överallt.
spårade från sista skidspåret vid fjället på hovde sidan och ner över vägen till vargen sidan. vände där igen. fjället är det nog för lite snö. behöver riktig botten nu bara.

K

krickus

Någon som vet hur det ser mellan vargen och jaktstugan osv? Åkbart?

K

krickus

Ingen, någon, något? Ska ut å åka i morgon och på söndag, om någon e sugen på att haka, pm:a!

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Är uppe i stugan nu ca 2 mil från Vemdalen och här är det då inte mer än 20-25 cm,
Ingen botten. Har inte ens varit upp på fjället och kikat, jag skulle då inte ens fundera på att åka ut på tur här. Men hittar du bra körning någonstans så säg till ;)

K

krickus

Åkte från vargen upp till jaktstugan, helt klart åkbart, men rätt lite snö och endel sten.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Hur är det med friåkning och ledkort?
Strikta ledregler, dvs åk ej utanför leden? Vart bör man söka sig om man vill iväg utanför leden och härja? Ledkort, kostnad och var köper man lättast?

Åkte mot särvfjället i våras och det var riktigt bra. Riktigt stora områden med puder. Snacka med Lelle på frihetsbolaget, som har koll på alla ställen, som ligger nere i byn nära macken där du köper ledkort.

Freeride 4-ever

Aktiv medlem
27 feb 2010
55
0
1
Kvissleby
Kan tyvärr inte åka med. Men återkom gärna med snörapport om du/ni åker emot Storhogna hållet
har stuga där och ska upp om ngn vecka och vill gärna veta hur föret är.

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Skall upp och fira jul. Är det nån idé att släpa med skotern?

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
klart det är, några inlägg sedan stod det helt åkbart!
sen så har skistar nu skrivit snömängd 57 cm, och på facebook det snöar och folk också.

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Hur ser det ut nu, planerar på att åka upp idag eller imorgon. Är lederna preparerade? Mycket sten? Antar att det inte går att åka puder....

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Har kört lite idag. Mest snurrat runt lite i skogen och på myrar där jag vet att det inte finns så mycket stubbar. :D
Inte kört nån led men tror knappast dom är preparerade.