vevaxel problem 1000

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Nä precis en Sdi kan väl int flöda direkt..

ja 06 orna ha ifl varken elstart lr pys ventil så den ä gaanska så tung dragen..

men en jag känner ha en 05a highmark lr x kanske d ä men dn ha ifl elstart men dä förveklingar, ork man int dra igång den ska man int köra den heller ;)
haha ne.
min mor hadde 3 regler när vi var små

man får inte köra skoter om man
1. inte får ut den ur garaget
2. man inte kan får lös den när man kört fast
3. om man inte orkar dra igång den

det var en ET300 . .

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
bengan, haha ne just ja, SDI kanske inte kan flöda?
men för oss övriga med förgasare så kan de hända.
och jag förutsatte att du hadde elstart, men de kanske bara satt på 05X maskinerna?
inbillade mig att de satt standard i Europa..
men på samma sätt "vet" jag att de hadde en pys ventil för att sänka kompet så man skulle dra igång dem, från början dvs. Men att denna följande år togs bort eftersom de monterade elstart även i usa och därmed kunde de ta några hästar till ur spisen när de tog bort pys ventilen (kommer inte på rätta ordet nu)..
.. men de e vad jag "vet" ;-) och i vissa fall säger de inte så mkt..

EXC, Per vet vad han snackar om så de kan mkt väl stämma! och på Ronnies så kan man även se att de har ersatt 04ans vevstake för magsidan med samma som 05an har, dvs 420684653 ersätter 420889108..

YS7, alright jo jag har blive varnad för de jag med, att börjar man gå över komp 13,1 så kommer man att få problem..
Det var vestakarna som jag sett på blocket som han hade köpt, tyvärr så visste han inte vars man kunde beställa dom då. Han som han köpte dom av sa att det är nog ända paret i sverige, men nog fan måste det ju finnas någon hemdsida i staterna som man kan beställa från annars är det ju riktigt korkat. Borde ju finnas till mach z och summit 1000 också.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
På min renegade -06a så sitter det pysventil på cylindrarna! Jag har även elstart på min!
Alright där ser man, ja jag är som sagt inte såå insatt i 1000SDI motorerna. De jag hadde för avsikt att tillföra till denna tråd var flödar och remsprängar situationerna.. men som sagt där ser man! VET att summit och renegade har andra topplock på andra modeller, så de är nog inte omöjligt att summit och renegade 1000 oxå har skillnarer i motorn..

Det var vestakarna som jag sett på blocket som han hade köpt, tyvärr så visste han inte vars man kunde beställa dom då. Han som han köpte dom av sa att det är nog ända paret i sverige, men nog fan måste det ju finnas någon hemdsida i staterna som man kan beställa från annars är det ju riktigt korkat. Borde ju finnas till mach z och summit 1000 också.
jojo, nog VET jag att de finns starkare stakar, men jag har inte tage mig tid att finna dem bara.. fast jag borde.. men men.. min är relativt nyrenoverad och jag kom under 3000:- för 2 NYA stakar inkl. arbete. Dock så var de en bekant som utförde jobbet och han har satt dessa stakar 4-5 800or i vinter.. och som sagt jag är nöjd..
Tror han har fullt upp och inte vill ha några uppdrag den kommande tiden..

Så detta om detta, jag har nog inte så mkt mer att säga..
detta var ju som sagt en 1000SDI vev tråd och de närmaste jag har erfarenhet av är 800HO.. tack för mig..

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Alright där ser man, ja jag är som sagt inte såå insatt i 1000SDI motorerna. De jag hadde för avsikt att tillföra till denna tråd var flödar och remsprängar situationerna.. men som sagt där ser man! VET att summit och renegade har andra topplock på andra modeller, så de är nog inte omöjligt att summit och renegade 1000 oxå har skillnarer i motorn..

jojo, nog VET jag att de finns starkare stakar, men jag har inte tage mig tid att finna dem bara.. fast jag borde.. men men.. min är relativt nyrenoverad och jag kom under 3000:- för 2 NYA stakar inkl. arbete. Dock så var de en bekant som utförde jobbet och han har satt dessa stakar 4-5 800or i vinter.. och som sagt jag är nöjd..
Tror han har fullt upp och inte vill ha några uppdrag den kommande tiden..

Så detta om detta, jag har nog inte så mkt mer att säga..
detta var ju som sagt en 1000SDI vev tråd och de närmaste jag har erfarenhet av är 800HO.. tack för mig..
Okej. Nog om 800an då.