Hur lång tid tog detta? Har nästintill identisk setup som Wettainen, och står i valet och kvalet om hur jag ska göra. Har varit medveten om dessa problem ända sen jag köpte maskinen förra året, men tänkte den skulle få gå denna säsong och riva hela motorn, inklusive kolvbyte till sommaren. Eller är det så att man är i riskzonen vid runt 4-500 mil? Har läst hela tråden men är ganska mycket olika bud, vissa har gått 800 mil och varit fräscha när man rivit motorn, medan andra knappt gått 300 och fått ras.. Säkert mycket olika faktorer som påverkar bl.a körstil, service osv men verkar ju lite skumt somsagt..Ptjaa, jag pröjsade 4200:- för nya lager och packboxar, ombyggnad av blocket, ny vevaxelände och riktning av vev. Vevaxeländen gick på 1200:-. Du behöver ju inte rikta vevaxeln heller om inget hänt, så jag gissar på ca 2-2500:- plus frakt fram och tillbaka. Jag hade då såklart tagit ur motorn och rensat bort allting inklusive variator, stator etc. så att det bara var att öppna direkt. Självklart var detta med kvitto.
EDIT: Inte nya lager i mitten dock, vevaxeln delades inte helt utan bara ena änden byttes ut.