Dom har haft en del olika placeringar och lösningar på packboxar och vilka lager som är fettsmorda och inte, vettefan om det finns någon som riktigt kan säga med säkerhet mellan vilka årsmodeller som det var respektive olika lösningar?
Hursomhelst så har jag för mig att det finns en variant med en stor tätning som är infräst i blocket mellan PTO lagren, samt en variant med ett lager som har en vanlig packbox på lagret där istället. Dvs så är endast det yttre PTO lagret fettsmort, det inre med olja. Låter det bekant?
Min RS 600 -08 var MAG sidan oljesmord, och PTO fett. Den sidan borrade jag om och fick då fräsa ett spår så att bränsleblandningen kom utanför yttersta lagret (kanske inte är nödvändigt egentligen?). Den fick jag pressa bort ramlagrena och plocka bort tätningen på.
Det ska finnas bilder på det i den här tråden, var nog cirka 10 år sen jag gjorde det. Annars tror jag dom finns kvar på gammdatorn