Jag tänkte uppdatera här hur mycket bättre effekten de blev med fixkitt efter han kört in kolvarna, men de skulle ju ta två urkörda tankar trodde jag. Men han är helt utan vett och varmkörde bara och slog full gas
Jag hade lång utläggning innan att han fick absolut inte göra något liknade men de hjälpte inte.
Maskinen skar förra helgen av någ anl ev spridarfel på en cylinder och kolvarna va Wössner 200 mil gamla så den hade då både bra komp och fina cylindrar. Vi bytte spridare och vi hoppas de löste problemet.
Cylindern fick skador som troligen sänker komptrycket med 0,5 -0,7 bar.
Trots cylinderrepor blev resultatet som jag trodde, maskinen ger nu ca 100 varv mer i slutvarv den ökade från 8250-8350v rakt av och de är rätt många kusar. Och de är med helt råa kolvringar, den lär öka mer i varv efter 30-40 mil!
Bikeman påstår 6 hk efter 5000v pga vevhusvolymökningen samt de friare flödet in från reedventiler.
Min buttdyno håller nästan med de känns som 4 hk ivf samt mindre vibrationer.
De är de billigast 4+ hk man kan köpa om man liks byter kolvar samt mindre risk för cylindersprickor på 08-12 motorer.