alltså, stopp nu!
visst, jag är för att hänga ut pedofiler och våldtäktare men gränsen ändras fort....
snart tycker väl nån moraltant att skattefusk och fortkörning ska publiceras.
grova brott är en sak men om man tänker sig att tjuvar oftast tids nog går att omvända så bör man ge dom chansen att fungera i samhället utan en evig(nätet) skampåle.
***** stor skillnad på brott o brott.
finns det överhuvudtaget någon som aldrig gjort något brott?
t.ex. aldrig kört fortare än 70 me skoter?
Klart det är skillnad på brott och brott. Nu tror jag knappast att tidningarna skulle publicera namn och bild på dig för en fortkörning.
Men visst jag kan stå ut med att få mitt nylle på bild om jag får en fortkörningsbot, ser jag inga som helst problem med.
Givetvis så skall alla få en chans att bättra sig och här skulle tidningen kunna gallra lite godtyckligt. En snorunge som har trampat lite fel kanske inte ska med.
Men har du passerat 20 år så bör du väl rimligen veta vad som är ditt och mitt ? Rimligen så vet man det i en betydligt lägre ålder.
Bakom den stora mängden stölder brukar det ju mer eller mindra vara olika "ligor" bakom.
Som jag skrev tidigare så tycker jag personligen att det hade varit trevligt med lite sån här info i tidningen