Japp, men det brukar innebära att man tappar något på topp istället. Men det finns vrid så det räcker endå för en glad motionär i en 250`i.Finns det trimpipor som är avstämda för att ge mer botten vrid ?
Fö så ligger japsarna högt i pris på delar jämfört med europeiska märken...Sen så röstar jag fortfarande för att du provkör ett par olika märken för att skapa dig en egen uppfattning om vilken hojj du gillar. Rent maskinmässigt är alla jappsar jämnlika, gasgas å ktm har något vassare maskiner.
En service-honda vore inte helt fel att ha å bränna lite is med på vintrarna :rock:Fö så ligger japsarna högt i pris på delar jämfört med europeiska märken...
Japp, men KTM är ju lite annorlunda körmässigt med sin progressiva fjädring och lite andra geometrier. Reservdelspriserna är dock hyffsade. Man ska nog fortfarande köra å se vilken som passar bäst
jag körde maico på den tiden jag höll på med cross, en 500 den gick som satan! en 700 maico vore nått att gasa med nu på äldre dar... :hmmmm:
Jo dom går ruskigt, men det går fan knappt att använda dom. Det är jävligt långt ifrån alla som ens kan hantera en 250`i. Ktm`s 380 är ju också ett alternativ, dom är ju dessutom ruskigt billiga just för att dom inte går att köra med nån måtta...
Hur gör man det då utan att ändra all nödvändig geometriEller så köper du bara en cross som är i bra skick.
Och sedan ställer du in den tills den passar dig.
Har du tänkt ligga och plåga på bana?
Nu är det inte brister jag pratar om, utan hur hojjen är byggd rent körställningsmässigt samt hur man själv är byggd.Nu är det fortfarande så att det är en väldig skillnad om det är en erfaren förare eller inte också.
En erfaren förare märker ju alla "brister" mycket tydligare än av en oerfaren gör.
Ska nog köpa den där billiga suzuki rm 250 -96 och lära mig skruva och köra cross denna sommar och sen till nästa sommar kaske jag köper nå värre