Vilken maskin ska du ha 2012?!

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Hjälp... håller tamefan på att bli totalt knäckt och lebrötten.. efter en skoterlös vinter som sjukskriven, går man runt som en vandrande jävla testobooster.. kliandes i fingrarna och så förbannat skoterhungring att arselet hugger efter gräset när man går förbi.........

Kan nån organiserad medveten själ hjälpa mig att välja mellan en Switchback Assault 800 144" 2012, eller, Arctic Cat XF600 HC 141" 2012???

för jag får då fan inte bukt på mitt problem... tror jag lider av "gösta ekman syndrom" expressen? aftonbladet? expressen? aftonbladet? expressen? aftonbladet? :)

Vågar man satsa på AC ny mod? nån som vet om fotstegen på assaulten e lika smal som på 11an? och är problemet med sprickor i chassiet borta tro?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Hjälp... håller tamefan på att bli totalt knäckt och lebrötten.. efter en skoterlös vinter som sjukskriven, går man runt som en vandrande jävla testobooster.. kliandes i fingrarna och så förbannat skoterhungring att arselet hugger efter gräset när man går förbi.........

Kan nån organiserad medveten själ hjälpa mig att välja mellan en Switchback Assault 800 144" 2012, eller, Arctic Cat XF600 HC 141" 2012???

för jag får då fan inte bukt på mitt problem... tror jag lider av "gösta ekman syndrom" expressen? aftonbladet? expressen? aftonbladet? expressen? aftonbladet? :)

Vågar man satsa på AC ny mod? nån som vet om fotstegen på assaulten e lika smal som på 11an? och är problemet med sprickor i chassiet borta tro?
Switchback Assault har helt andra och betydligt bredare fotsteg helt utan sprickbildning.
Det är verkligen en kanonskoter! Motorn är helt grym.
Om jag skulle byta idag så skulle det kanske bli en Arctic 800, men det är bara för att det skulle kännas dumt att köpa samma som jag redan har.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Har fått info från min ÅF, och han i sin tur från Arctic, att min ÅF blivit tilldelade alla skotrar dom beställt. Det innebär att jag fått tag på en XF1100 Turbo Sno Pro High Country till säsongen 11/12, yay!

XFHighCountr1100.jpg
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
ok, kanon.. dom lockar ju med 5tkr i rabatt om man köper innan sista maj arctic.. men jag e i norge och jobbar och kommer hem den 3 juni... SURT... men då har vi ju assaulten, och beroende på var man köper... innan sista juni! så får man en snowchek på mellan 8-13 tusen.. lite beroende på.. sånt kan ju väga in.. tror jag inte blir missnöjd vad jag än väljer :) man brukar vänja sig vid de man kör och promota för att de e de absolut bästa en levande varelse kan ha..
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
ok, kanon.. dom lockar ju med 5tkr i rabatt om man köper innan sista maj arctic.. men jag e i norge och jobbar och kommer hem den 3 juni... SURT... men då har vi ju assaulten, och beroende på var man köper... innan sista juni! så får man en snowchek på mellan 8-13 tusen.. lite beroende på.. sånt kan ju väga in.. tror jag inte blir missnöjd vad jag än väljer :) man brukar vänja sig vid de man kör och promota för att de e de absolut bästa en levande varelse kan ha..
Beställa kan du göra per telefon ;-) Sen har man ju 3 år på Articarna vilket inte är helt fel.
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Det blev en Polaris RUSH Switchback 800 136"
Ska bli jäkligt kul att få börja köra, bara sommaren tar slut snart...
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Blir att vara utan nästa säsong ska ut i världen o fjanta runt så jag ska sälja min pro rmk assault med gråten i halsen :(
 

Das Zie

Ny medlem
2 jun 2011
4
0
1
Där skog möter fjäll
För min del var det ett lätt beslut. En Arctic XF 800 SP High Country är beställd. Har fått väldigt positiv kritik i staterna. 3 års garanti lär ju råda bot på ev barnsjukdomar.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
För min del var det ett lätt beslut. En Arctic XF 800 SP High Country är beställd. Har fått väldigt positiv kritik i staterna. 3 års garanti lär ju råda bot på ev barnsjukdomar.
Jag vill inte på något sätt vara dryg eller otrevlig, bara nämna att jag var i exakt samma läge fast jag funderade på en M8.
Den enda anledningen till att jag inte valde AC är för att det är för mig ganska långt till ÅF, och även om allt går på garanti så kan den inte ersätta dom fina dagarna på säsongen vid ev haverier...
Samtidigt ska jag säga att jag tror inte att det kommer att vara några stora saker på dom-men jag var för feg för att chansa.
Hoppas du får skitkul på den och att den håller ihop!