Vilken maskin ska du ha 2012?!

Das Zie

Ny medlem
2 jun 2011
4
0
1
Där skog möter fjäll
Jag vill inte på något sätt vara dryg eller otrevlig, bara nämna att jag var i exakt samma läge fast jag funderade på en M8.
Den enda anledningen till att jag inte valde AC är för att det är för mig ganska långt till ÅF, och även om allt går på garanti så kan den inte ersätta dom fina dagarna på säsongen vid ev haverier...
Samtidigt ska jag säga att jag tror inte att det kommer att vara några stora saker på dom-men jag var för feg för att chansa.
Hoppas du får skitkul på den och att den håller ihop!
Ingen fara. Som skoterägare är man alltid medveten risken för haveri, oavsett märke eller årsmodell. En risk man tar varje gång man åker ut.

OnT Föll för de tekniska specarna + de goda testrapportern. Sen ser den ju väldigt läcker ut... Bara hoppas att den levererar också. Om sisådär ett halvår vet man kanske.
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Riktigt sugen på att gå från srx 600an till F7a EXT eller Viper MM :) men då måste SRXen väck först. Ekonomin tillåter inte ett köp just nu. Suger att studera o att vara 17år :/ hehe:p Inte bästa pröjset på sommarjobbet precis
 

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Som Tobbe skriver är det en djäkla chansning oavsett vilket märke man väljer om man får problem eller inte.Mitt val föll på Arctic Cat PRO Climb.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Skulle beställa en Nytro X-ride i maj, men min handlare hade sålt alla han blivit tilldelad redan då. Så nu blir det troligtvis en 09as nytro MTX.
Får titta på nytt nästa år.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Blir att köra M7 ett år till för de är ingen dålig maskin:) åå de är ganska dyrt att köpa en ny när man knappt tjänar nå pengar...
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Blir då att köra phazer minst ett år till:p kanske köper ny matta å v-kitt så man inte blir för less, men känns onödigt då man kanske säljer den nästa år.
 

Mtn_climber

Välkänd medlem
20 mar 2008
102
0
16
Beställt en Summit 800 154" -12
Körde en 146" förra vintern mycket rolig skoter. Skickar dock lite för mycket rulle, ganska irriterande att slå runt baklänges när man försöker bestiga de brantaste backarna. Hoppas det ska gå bättre med längre matta.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Blir att sitta kvar på Freeriden en vinter till men hade jag varit i bytartagen så hade det stått mellan en Summit X 800a 153" eller , törs jag säga det, en M8, (proclimb). Tycker nykissarna ser riktigt fina ut och "standard" M8an har ju dessutom vad som verkar vara en styrstång som pekar åt rätt håll. Hoppas nån i närheten hämtar ut en ny M8a så man får prova lite i vinter.

Planerna för Freeriden för vintern innehåller en komplett smalare framvagn, nu jävlar ska det "snirklas" =)
 
Last edited:

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
De blev en 2010 800 IQ Dragon kort som skall förlängas och förbättras på flera vis.
345 eller 365 de är frågan?
De som ligger närmast nu är en assaultmatta och 365 förlänging och en ny offset axel, men kan ändras då de inte är vinter ännu.