Viper Mod

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Grym vipern blir ;), ska igentligen låta bli att läsa din projekt tråd. Blir så sugen att köpa en viper igen och börja modifiera.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Tackar tackar. Vet inte om jag kommer fortsätta åka med crosshuven pga att luftburken sitter öppet nu framför styret, det är ett satans insugsljud så man behöver tamejfan öronproppar när man ger gärnet. En splitt ny öhlinare är beställd till monoshocken också :)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Du kanske har sagt det tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Vars har du fått tag i t-armarna? Finns dem att beställa någonstans?

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Efter en lång fredagskväll i garaget där uppstart kunde ske kl 01 i natt kunde premiär tur göras på lördag med bigbore :biggrin1:

Här var det tomt

Lagad piplindning

Nya öhlinaren

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Ser fett snyggt ut! Nu vill vi ha utlåtande på motorn, ang gassvar, effekt, ljud och bränsleförbrukning!

Keep it up!

//Rob

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ja den går ungefär som förut fast lite mer ös i hela registret. Precis som jag misstänkte också pga att 780 cylindrarna är mycket lite portade. Den går grymt hårt i alla lägen. Gassvar, ljud och bränsleförbrukning är också ungefär som förut, dvs bra, högt och lagomt.

oliver93

Aktiv medlem
27 nov 2008
70
0
6
Järvsö
Ja det blev några omkörningar :) var många som luffade på i sakta mak. Synd bara att jag inte hunnit ställa in nya boggiedämparen för den funkade skit rent ut sagt i Lördags.
haha ja jag åker ju lynx 494 jag :p efter den trippen efter puckelpisten hem till järvsö är det bara att renovera boogie dämparna :cool: