"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Hämtade den här idag. Tillhörande väska var vadderad och med fästband i nederkant

/75226_559908270701640_879787521_n.jpg[/IMG]
Riktigt fin! En riktig lösdragare vid dom där riktigt elaka fastkörningarna i surhålena.
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Riktigt fin! En riktig lösdragare vid dom där riktigt elaka fastkörningarna i surhålena.
Det är lätt att köra fast. Svärsonen krypkörde stående fram mot raststugan på Lillfjället när skotern plötsligt dök och han for över vindrutan. Den satt rätt bra i den översnöade skrevan.

Hittade inget klipp på just denna vinsch men den tillhör samma serie som den i detta klipp. Ingen större skillnad förutom väskan och några fästdetaljer.

http://www.youtube.com/watch?v=d0Yr6wCBtOk&list=UUIQyXA_yUT_FMdoJqOES3zw&index=25&feature=plcp
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
lite av det som jag köpt till skotern börjar med handtags skydden plus frontbumpern o rutan

proven design stänka

rmk bag på styret

showelbag

undersätet väskan från sledsolutions
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Riktigt nice! Får man fråga vars ifrån du beställde FLY hjälmen? :) Fick du med mun / inandningsskydd till hjälmen?
Tackar! Återstår nu bara att prova allt ute i pudret! :)
Sen lär GoPro Hero3 Black Edition bli en klar förbättring mot min tidigare Hero1 !

I mitt fall så beställde jag hjälmen direkt från HMK USA.
Svenska distributören Ruco tog dock in 35 st i Sverige. Då det är en limiterad upplaga så blir det nog svårt att få tag på en sådan hjälm nu.
Men all övrig HMK-utrustning beställs via Ruco Sverige, http://www.ruco.se

Breath box följde med, men har tagit bort den då jag kände att den i dagsläget mest var i vägen.
Men får se, kanske provar den någon gång.
Ni som kör med breath box, blir det någon stor skillnad med/utan? Känns lite ovant när nedre delen av ramen på glasögonen hamnar ovanpå skyddet..
 
Last edited:

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
TEAM skorna är riktigt styva enligt en artikel jag läste, så pass styva att dom var jobbiga att sitta med.
Men har dock inte testat dom själv så detta är ju bara nånting jag läst.

Själv köpte jag HMK Voyager BOA.

 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har nu kört någon mil med dom och upplever dom inte alls klumpiga eller för breda. Dom är helt perfekt i styvhet för min smak, de är nästan som en skidpjäxa men man går utan problem i dom. Är riktigt nöjd än så länge, dom sitter riktigt skönt på foten också.

Så jag kan inte annat än rekommendera dom! De känns som att dom skyddar foten riktigt bra. Och jag har storlek 44 vanligtvis och strl 45 sitter som en smäck :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hittar inte sladden för att lägga över bilder från mobilen till datorn men vart iallafall en ny jacka i förrgår.

Halvarssons, joinville

inner jackan