"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Hmk boa är hur styv som helst, vrider du åt rattarna är det som att vara gipsad. Utan tvekan dom bästa skor jag haft.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.107
931
113
Stora Blåsjön
Sv: Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Hmk boa är hur styv som helst, vrider du åt rattarna är det som att vara gipsad. Utan tvekan dom bästa skor jag haft.
Som gipsad låter riktigt bra :) blir nog ett par sånna, men motsvarar kvaliten priset på skon? Nu spelar det ingen roll vad dom kostar för jag måste ha dom för att kunna köra i vinter, men vill helst inte bli besviken på kvaliten när dom kostar strax under 4000kr.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Sv: Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Som gipsad låter riktigt bra :) blir nog ett par sånna, men motsvarar kvaliten priset på skon? Nu spelar det ingen roll vad dom kostar för jag måste ha dom för att kunna köra i vinter, men vill helst inte bli besviken på kvaliten när dom kostar strax under 4000kr.
Du lär inte bli besviken på kvalitén på hmk skorna, absolut bästa skon i mitt tycke :) Kvalitén väger helt klart upp priset.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Man får vad man betalar för, det stämmer bra på hmk skorna det är väldigt fin kvalité! Dessutom livstid garanti på boa systemet.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Kan bara stämma in på kvaliteten på hmk dojjorna, körde med dom vanliga med snörning (svarta/oranga) i 6 säsonger sista säsongen blev dom lite mjuka i fotleden, men annars ruggigt bra!

Köpte nya pro boa eller va dom heter, med boa systemet fram och inte dom med både fram och på sidan. sitter som rackarn när man drar åt vajern samt styva och härliga!
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Om någon undrar så funkar hmk boa skorna med 2 rattar så att den ratten som sitter på sidan spänner du åt snörningen längst ned med alltså på toppen av själva foten,medans du med mitten ratten spänner snörningen upp på benet.
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Sv: Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Som gipsad låter riktigt bra :) blir nog ett par sånna, men motsvarar kvaliten priset på skon? Nu spelar det ingen roll vad dom kostar för jag måste ha dom för att kunna köra i vinter, men vill helst inte bli besviken på kvaliten när dom kostar strax under 4000kr.
Kör i dagsläget med ett par snowboardskor som är väldigt lik HMK BOA i utseende. Min fråga är hur sulan i HMK skorna klarar av dagens aggressiva och vassa fortsteg? Har märkt på mina att sulan tar mycket stryk, även om jag bara använt dessa i två dagar... Men det kanske bara är jag som är lite för stygg när jag sparkar bort snön?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.107
931
113
Stora Blåsjön
Sv: Re: Sv: "Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Kör i dagsläget med ett par snowboardskor som är väldigt lik HMK BOA i utseende. Min fråga är hur sulan i HMK skorna klarar av dagens aggressiva och vassa fortsteg? Har märkt på mina att sulan tar mycket stryk, även om jag bara använt dessa i två dagar... Men det kanske bara är jag som är lite för stygg när jag sparkar bort snön?
Vad har du för maskin & fotsteg? Problemet med att sparka bort snö har jag inte längre så det borde inte vara ett problem.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Kan bara instämma i alla lovord ovan för HMK TEAM.
Jag kör dom med en ratt och är mycket nöjd.

Sen det att man sliter sulorna på dom stämmer men det problemet får man ju inte med riktiga fotsteg som man slipper sparka bort snö på.
 
W

wettrob

Orkade inte skapa en tråd för endast en fråga.

Vart kan man köpa magnapull klacken som är i alu på 1000 sdi motorn?
Plastklacken går ju sönder hela tiden...
Helst vill jag inte gå in på kalix maskiner, men om det är dem enda som säljer så blir det väl att man måste in dit....
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Då bilderna i förra posten försvann försöker jag igen.
Nya spaden är på plats:

Och nya skidorna är monterade:

Och en bild på nya hjälmen:
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Orkade inte skapa en tråd för endast en fråga.

Vart kan man köpa magnapull klacken som är i alu på 1000 sdi motorn?
Plastklacken går ju sönder hela tiden...
Helst vill jag inte gå in på kalix maskiner, men om det är dem enda som säljer så blir det väl att man måste in dit....
Prata med Tords Motor i Bredåker, grymt bra service!
 
W

wettrob

Prata med Tords Motor i Bredåker, grymt bra service!
Jajuste Tord fanns ju också!
Jo riktigt bra service är det, var inne med skotern där förra veckan, men dum som jag är tänkte jag inte på alu klacken då!

Tack så mycket!
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Vart har du fått tag på dunkhållaren?

Hittade samma hållar på polarismora.se, och jag är ute efter lasthållaren i samma stil. Men Polarismora skickar tydligen inte grejer, utan man måste hämta i butiken.
Den köpte jag samtidigt som jag beställde skotern hos min skoterhandlare (PN Motor i Strömsund), men de brukar finnas på blocket.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter

Fick hem nya Haglöfs Couloir II jackan och testkörde i går med varierad körning. Både pudersurf, ospårat i tät skog och ett par mil på led med blötsnö som vräkte ner. Var ute i 7 timmar och körde och var hel, ren och framförallt snustorr när vi kom till bilen igen. Att jämnföra med polarns Daniel Bodin ställ från Tobe som var helt dyngsurt och blött igenom.
Är riktigt imponerad över kvalitén på jackan. Överlägset den bästa jag åkt i.