"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Juelx

Välkänd medlem
3 jan 2010
130
0
6
Hoverberg


Blev en FXR Helix jacka från fxrshoppen.se

Förstår inte varför bilden vrider sig för? uppladdad från min iphone!
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ang hjälmen så faller inte "skyddet" av att hjälmen åldras så avsevärt. Men lätta stötar, solljus och uttorkning skadar absolut. Var iaf vad jag kommer ihåg av en "tänk-på-att" video jag såg för nått år sen.

skickat via tapatalk från S3an
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det blev en dyr säsong...
Släp Nordic Blue Line 1.5x5m
Häggenes kåpa
Summit X 154"
Brännapulka comfort
Eberspächer dieselvärmare till pulkan
Fox Float2 dämpare till pulkan

 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hehe det har investerats ser jag. Hur funkar summiten att dra pulka med?
Ja, det blev en slant. Tur att allt utom skotern i princip är en engångskostnad...

Jag tycker den funkar bra att dra med, den långa stänklappen gör att den ganska lätt drar med snö upp i tunneln så den inte går varm så lätt.
Kör man med rivare så har jag inte fått den att gå varm alls.

Den är ju rätt mjuk bak, så styrningen kan ju ta lite dåligt ibland, men det är inget som stör speciellt mycket. Går ju att spänna på en del på bakre fjädern så blir det lite bättre.
Har klarat mig från nåt slags extra avgassystem, tjejen som åker där bak säger att det luktar lite avgaser, men det är så lite så det funkar.
Summa, väldigt nöjd.

Värme och floatare på pulkan blev pricken över i...!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.095
897
113
Stora Blåsjön
Tog och köpte nya skor idag. Blev så besviken på kvalitén på HMK skorna så nu tänkte jag prova ett par crossskor istället. Blir dom för kalla så behövs dom ändå till quaden, du mina nuvarande skor som är 13år gamla börjar bli lite slitna.

Blev ett par Tech 3:eek:r då dessa ska vara lite mer täta än dom värre.
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Tog och köpte nya skor idag. Blev så besviken på kvalitén på HMK skorna så nu tänkte jag prova ett par crossskor istället. Blir dom för kalla så behövs dom ändå till quaden, du mina nuvarande skor som är 13år gamla börjar bli lite slitna.

Blev ett par Tech 3:eek:r då dessa ska vara lite mer täta än dom värre.
hur känns de att köra i crossstövlar? :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tog du några storlekar större för att rymma tjocksockar?
Har själv ett par tech 7 som jag kör enduro i men mot senhösten så var dom kalla.
Men då rymmer jag bara tunnstrumpen i mina.
Har själv gått i tankar kring crossstövlar med är som sagt kylan jag är lite orolig för.
Håll oss uppdaterade :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.095
897
113
Stora Blåsjön
Tog du några storlekar större för att rymma tjocksockar?
Har själv ett par tech 7 som jag kör enduro i men mot senhösten så var dom kalla.
Men då rymmer jag bara tunnstrumpen i mina.
Har själv gått i tankar kring crossstövlar med är som sagt kylan jag är lite orolig för.
Håll oss uppdaterade :)
Provade dom i helgen, var -15 från morgonen men blev strax under nollan senare på dagen.
Frös inte det minsta och blev inte blöt, körde bara med något tjockare vanliga sockar. Tycker dom var sköna att köra i och det bästa är att dom inte är lika höga vid tårna så dom blir inte farliga för fotholkarna, som hmk skorna är.
Lär säkert bli lite kalla i januari och februari.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Har kört några säsonger i diverse renodlade crosstövlar.

Utan tvekan det mest överlägsna jag haft på fötterna och kört skoter i.

Aldrig frysit tros 20-25 minusgrader och vanliga "Intersport" sockar.

Den enda nackdelen som jag märkt av är att vissa stövlar har spännen som håller väldigt dåligt vid minusgrader.

Kommer aldrig ens fundera på något som liknar HMK.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.470
383
83
Malå/Adak
hur känns de att köra i crossstövlar? :)
Jag har haft Tech 3 förr och har Tech 7 nu. Använder dom bara på sommaren.

Kör man i någon av dom så föreslår jag att man inte kliver av skotern på sjöisar med lite vatten på. Dom är allt annat än täta....... Sulorna är dessutom jättehårda för att klara fotpinnar så ta på er hjälmen inne innan ni går ut, dom är HAAAALKIGA =)

En polare har ett par vinterfodrade crosstövlar, har ingen aning om vad det är för märke eller vart han fått dom ifrån. Kommer jag ihåg det kan jag fråga.