Kommer säkert funka bra i ren puder men efter spårat tror jag den rent av är farlig att framföra. Roligt projekt iaf
Jodå! De tar sig!Blir fint dedär!
Jo, det är ungefär vad tanken med skotern är. Inte att den ska vara farlig på leden förstås men att den ska kunna hänga med i pudret. Jag var inte så sugen på att lägga ur pengar på en nyare maskin i år igen så det blev till att bygga om den här istället. Är faktiskt riktigt kul att se den förändras.Kommer säkert funka bra i ren puder men efter spårat tror jag den rent av är farlig att framföra. Roligt projekt iaf
Det har jag inte riktigt bestämt än, antingen så bockar jag till aluminium och förlänger så. Eller så köper jag en tunnel som är lite i början av tunneln, av en kompis och kapar till den och förlänger på det sättet!Jag vill gärna veta hur du ska förlänga chassiet, har själv en Edge med 365 matta, dvs 144".
Jodå det ska bultas mera och sättas dit förstärkning på insidan också! Boggien är bara provisoriskt ditsatt nu, vill helt byta till nonslip plus att boggien ska isär och få en översyn innan den sätt ihop på riktigt innan vintern!snyggt! hade samma idé om förlängning, klart som fan det håller så länge det du skarvar ihop med är nog stadigt!+ att du bultar ihop skarven på mer än 2punkter per sida. men ja antar att du tänkt göra det ?
Jo jag är nästan lite rädd för det, men jag tror att det kommer fungera! Och gör det inte det så får jag göra nya och längre armar.Du tror inte den kommer "hänga" sig på baljan när du skråar ser sjukt smal ut
78cm mellan skidornas innerkant, 81 mellan spindlarna.Är den 78cm i cc mellan skidorna eller är det mätt mellan skidornas inre sida?
Hehe, jag föreslår att du köper nya från tex skoterdelen, jag hade sönder mina i somras.Du vill möjligtvis inte sälja värmarna till hand + tum?
Ja den blev riktigt bra.Rutan vart ju iaf riktigt bra, såklart! Jag som gjort den ju!
Skriv i Pm om rutan så kan jag mäta upp den åt dig.Kan du mäta upp rutan din?
Typ mitt i (bredast) sen nästan längst ut. Ska kapa om min egen. Din blev ju snygg
Tveksamt, är grundligt slipat, ett par lager färg och några lager klarlack. Det är ju ingen riktig pulverlack eller liknande men man tager vad man haver! Det duger för mig iallafall, har jag kvar skotern till nästa säsong så kommer allt göras riktigt, inte fuskas något som det görs nu.Tror du att din lackering av boggien kommer att hålla?
Hehe tackar, blir extra motiverad när man får positiva kommentarer.Blir nog jävulskt bra detta ser ljust ut
Rött och svart är snyggt på skoter!
Förresten, skulle du kunna skriva i pm lite mer utförligt hur du gjorde då du gjorde om dynan? Vill göra om min men har ingen aning om hur man gör.. Vore riktigt schysst!
Detta kommer följas
He He ja han såg ju munter ut Keep up the good workHehe tackar, blir extra motiverad när man får positiva kommentarer.
Skriv ett Pm till mig så ska jag skriva hur jag gjorde!
Jag har fortsatt jobba på dynan, klätt den något med skumgummi.
Har försökt kapa till förstärkningar i 5mms plåt, men den första fick fel mått och sen tog kapskivorna slut..
Ännu en ny skoter har ramlat in i garaget, den glada ägaren sitter på.
Hehe, ja glad kille! Ska försöka hålla igång så gott jag kan!He He ja han såg ju munter ut Keep up the good work
Nejdå, klagas inte! Du kommer nog le tillräckligt mycket i vinter när du bränner omkring på den där!Här klagas de på att man inte ler hör jag....