Nu när det kommit lite mera snö & kommer mera snö så vill man ju få maskinen att gå riktigt gott.. Har haft problem med gassvaret i mellan registret, den bara brölar innan den riktigt kommer, så provade att nåla upp mera så hamnade på nedersta position på PTO cylindern o näst nedersta på dem andra två. Gick inge vidare alls, fick pumpa på gasen för att få igång maskinen och upp i varv, väl på varv funkade det bra dock, men så fort maskinen tappade lite varv blev det till att pumpa igen. Så gick tillbaka till nål inställningarna 3:e uppifrån PTO och 2:a uppifrån på övriga två. Blev mycket bättre mellan register, dock dog den ut på allt över 3/4 gas vilket torde leda till huvudmunstycken... så provade att leka lite med vent slangarna på förgasaren då jag har 500 & 490 som mainjet så kan jag tro den går riktigt fett på toppen... Har provat slangarna till styret och under huven och med dem under huven så börjar den sjunga ut bra, men får ibland någon bogg och misständningar i avgassystemet när det går tungt i lössnön... funderar på om det kan vara för att utblåsen sätter igen pga jag saknar något som föser bort snön från utblåsen under eller om det är mina ventslangar som inte är där dom skall?
Saknades slangar på motorn när jag hämtade den så kan inte säga hur dom varit å föregående ägare är inte säker. Så hur säger ni / tror ni jag skall ha dem ? 45 idle jet, 490&500 main jet (500 PTO) nålarna är mitt i på MAG + mitten och 4:e på PTO cylindern. Ventslangarna är kopplade mellan förgasarna och ner till en backventil med hjälp av en T-koppling och dem två yttersta går dels ner till en backventil samt just nu en loop och ligger under huven.
Hjälp mottages mer än gärna