Jag utgår från att denna maskin inte har någon form av autobestyckning som är höjdreglerande som vissa indy 500a har? Om den inte har sådan skit är det säkrast ta bort alla ventslangar helt eller ha väldigt korta typ 10cm långa så man tydligare ser om den flödar över på tomg. Inga t-kopplingar o skit låt dem bara hänga löst från varje fugge med väl synligt avslut på slangen så du ser om den flödar. För om man kopplar ihop dem fel är det omöjligt bestycka in den rätt.
Ang betyckningen så gå ut på ploaris partfinders och kolla vilken storlek en org maskin ska ha för de ska duga bra. De brukar stå i serie nr på reservdelslistor vilken storlek munstycken har.
Vet inte om jag vågar köra med orginal munstycken i den... har för mig orginal är 290 & 280 lr liknande och 40 lågfart. Nu sitter 45 lågfart och 500 & 490 huvud. Och jag vet att ingen i den närmsta tiden har bytt munnstycken i den sen den gick sist... så den lär behöva dessa munstycken..? Sitter ju PSI pipor (den mest öppna modellen) och är portad i cylindrarna. Tror maskinen är rätt trimmad och har varit sedan den kom ifrån US of A. Och även skall sägas att det inte sitter någon luftburk eller luftfilter på maskinen och verkar inte ha gjort på väldigt länge...
Finns ingen bestyckningskompensering av något slag på den vad jag kan se, då jag antar det borde sitta utanför förgasarna i sånt fall?
Men ska prova rycka bort ventslangarna o se vad som händer.
Om jag förstått det hela rätt ang vent-slangarna så kan man säga så här... ?
1: upp till styret = snålar ut blandning i följd med hastighetsökning (så har gammel indy skotrar orginal)
2: under huven = fetar på i takt med farten ökar pga övertryck som ska skapas under huven
3: till luftburken = snålar ut konstant men kompenserar för ev igensatt luftfilter eller luft intag