XCRmk 800

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, precis som Polaris_Snow sa så är jag oxå skoltrött som f*n och gillar de jag har utbildat mig till :) Jag tror faktiskt att vi har i prinsip samma utbildning. Du gick väl oxå industri teknisk linje på gymnasiet va? :)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jo, precis som Polaris_Snow sa så är jag oxå skoltrött som f*n och gillar de jag har utbildat mig till :) Jag tror faktiskt att vi har i prinsip samma utbildning. Du gick väl oxå industri teknisk linje på gymnasiet va? :)
jao fast här heter det bara industri programmet, svets svarv osv :) sjukt bra linje, lärde mig mycket bra och nyttiga grejer :beer:
Trivs stort med svetsen i handen, så om skotern får sig en spricka så är det lätt fixat :)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, här heter de oxå industri programmet men vi var förbjudna av lärarna där nere att kalla de nått annat än industri tekniska programmet :p

Jo, svetsningen var utan tvekan roligast :) Synd bara att jag inte han göra klart tigg kursen pga sjukdom.. fast dom jag hade som lärare har lovat mig att om jag inte har nått jobb när skolan börjar igen så kan ja få komma dit å göra flera kurser :p

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jo, här heter de oxå industri programmet men vi var förbjudna av lärarna där nere att kalla de nått annat än industri tekniska programmet :p

Jo, svetsningen var utan tvekan roligast :) Synd bara att jag inte han göra klart tigg kursen pga sjukdom.. fast dom jag hade som lärare har lovat mig att om jag inte har nått jobb när skolan börjar igen så kan ja få komma dit å göra flera kurser :p
Synd det där med tiggen, lätt den roligaste svetsmetoden, bara att hänga på låset till skolan ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
är och donar lite i garaget, fixade magnapullen som kasta in handduken i påskas..

nästan att jag träffade brorsan i skallen när jag kastade den i vrede :rolleyes:

sen tittade jag lite på olika placeringar av lyserna
(tejpade alla hål när jag spejade huven och dom har halvt kvar)

"original"

den placeringen jag gillar bäst

på dom nedre "scoopen"

EDIT: Kvällen slutade inte där, drack 2 st till Loka och tänkte vad man nu kan göra..
Slutade med att jag började rengöra lite och det slutade med färg

Jahapp den här var inte ren.. 4ton remdamm..

Men sen var den det efter lite avfettning, skrubbning och sandpapper

och nu avslutar jag min lilla garagekväll så här, mer smuts ska få färg

Last edited:
B

Buktholmen

När det gäller lysena, så sätt dom där du tyckte de va bäst. Vart bäst så ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
lagt ut lite grejer från skotern som jag inte vill ha och sitter och väntar på försäkringsbolaget ska ge mig pengar så jag kan börja med min inköpslista :)

Blåa SLP PP eller blåa C&A ? för blåa ska dom vara!

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Det finns ju flera modeller av C&A pro skidor så det är bara att välja vilka man behöver. Men slp är då minst 1000:- billigare och jag vet inte hur ni resonerar men jag köper hellre skidor som är lika bra om inte bättre för 1000 kronor mindre än att slänga bort 1000 spänn åt ingenting bara för att dom är lite snyggare.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
C&a billigaste skidor kostar 2400:- + 375:- för infästningen + minst 810:- för styrstål (finns värre stål för 922:)
Och deras dyraste kostar 3900:- +375 +810(922):-
Hos stenmarks kostar slp 3800:- med infästning +styrstål
Jag vet inte vilka C&a slparna motsvarar men tvekar på att nån amatör känner nån större skillnad vilka skidor man än väljer. Jag har bara provat ett par C&a och tyckte dom var mycket mer tungstyrda än slp dock var det xt x skidan som har djupast köl.
Sen finns ju möjligheten att beställa hem skidorna billigare från usa.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ska skicka iväg lite skotergrejjer som jag inte vill ha från skotern så sen ska jag inhandla lite grejjer, kan inte göra spec mkt nu så jag tar bort remdamm å annat smuts från motorn medans :) ser nästan ny ut efter lite puts

det är trippel det ska vara :rock:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hallå händer dt inget här lr ?-.-
jodå vänta bara, beställer grejjer för fullt nu ;)

EDIT: kan uppdatera inköpslistan än så länge

Luftfilter x3 : köpt
Burkrem : köpt
Nonslip 1" 8kuggars : köpt
Rem XCR 800 : köpt
Buk Gen2 : beställd
Drivaxellager : köpt
Avgasport : beställd
Skidor : letar
Styre : letar
Höjjare : har hemma

bara att vänta på grejjerna och sen börja montera ihop träskmonstret, går allt enligt planerna så borde det bli en mördare i pudret nästa vinter, synd bara att jag inte har hunnit köra på vatten i sommar..

Last edited:

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
går allt enligt planerna så borde det bli en mördare i pudret nästa vinter,

vaa! nästa vinter!?!:afraid:
skönt att dt händer nånting iaf :rolleyes: