Japp, ballasten omvandlar väl till en d***** massa volt har jag för mig, typ 20000Innebär det att det lyser lika bra oavsett om man ha 11 eller 14 volt, alltså inte som en glödlampa, som lyser starkare på 14 volt?
Japp, ballasten omvandlar väl till en d***** massa volt har jag för mig, typ 20000Innebär det att det lyser lika bra oavsett om man ha 11 eller 14 volt, alltså inte som en glödlampa, som lyser starkare på 14 volt?
För den summan så får du en Premiumlampa H4, inte en hel sats.Xenonkungen 900:- H4 bixenon 6000K
Man sätter väl Xenon för att få mer ljus, eller?4300 sägs väl vara det bästa om man ska ha ljus och inte snygghet.
Varför skall den generera mer värme? Visste inte att folk tror sånt...Det lustigt att folk tror att en xenon-lampa på 35 watt är så in i "#%¤#& mkt varmare än en vanlig halogen att de knappt vågar sätta xenon i rädsla att paja reflektorerna.
Hysteriskt...
Jag har 55W xenon från Xenonkungen i extraljusen.. Tror inte dom finns kvar i sortimentet längre... Lyser ordentlig mycket (ser plogpinnar över 1,5 km bort, längre raksträcka än så har jag inte lyckats hitta) men varma blir dom inte.. Värmen räcker iaf inte till å smälta is på glasen, med 100W halogen lampor som jag hade tidigare hade jag aldrig det problemet. Nu får man ta fram isskrapan iblandFinns ju Xenon på 45-50 watt också, måste lysa nå så inni )"/&#)%"...
Folk förutsätter att mer ljus=mer värmeVarför skall den generera mer värme? Visste inte att folk tror sånt...
Det är ju snarare så att det går mindre av lampans effekt till värme (ingen glödande tråd) och mer effekt till själva luxen.
Finns ju Xenon på 45-50 watt också, måste lysa nå så inni )"/&#)%"...
Nåja, jag är supernöjd med mina 4300K i min maskin, helt abnormal stor skillnad jämfört med original.
Nja många gör inte det, många som stylar bilar köper med lägre lumental för att få en fränare nyans. Utomlands är det även vanligt med lila xenon (12,000 el 30,000k) detta är dock inte lagligt på bilar som ska framföras på väg i sverige har jag för mej, borde finnas nån gräns kanske?Man sätter väl Xenon för att få mer ljus, eller?
Det är inte olagligt om man lyckas få till automatisk höjdjustering på strålkastarna. Sen gäller det bara halvljus, på helljuset får man ha dom utan höjdjustering.Det är i sverige olagligt att eftermontera xenon på bilar oavsett färgtemperatur
Just ja, det stämmer ju det där med högtrycksspolning. Men reglerna är väldigt suddiga. En bekant byggde om sina 240 strålkastare med BMW insatser med automatisk höjdjustering och allt, men dom ville inte godkänna det på bilprovningen av nån anledning. Tror att han gav upp till slut och bytte strålkastarna inför besiktningen.Ska man vara hård så måste lampan vara E-märkt. Tror dessutom även att det måste vara högtrycksspolning på strålkastaren. På helljuset får du ha hur du vill.