Nej det är vid samma höjd, var upp till fjälls många gånger ifjol och den var aldrig nå värst annorlunda på varken på de höjder jag kör eller temp...först nu efter sommarservicen jag gjort som jag märkte av detta!
Ok då har vi en svår nöt att knäcka för den bör gå lika bra i år.Nej det är vid samma höjd, var upp till fjälls många gånger ifjol och den var aldrig nå värst annorlunda på varken på de höjder jag kör eller temp...först nu efter sommarservicen jag gjort som jag märkte av detta!
Om du inte hade detta problem i fjol lär de bero på variator renoveringen men inget ska slita in sig. De måste ha blivit något fel typ felmonterad glidbussning så den tjärvar. Ändrades variatorernas inställning något eller byttes någon fjäder till starkare/slöare annan helix???Nu har jag provkört här hemma lite:
Tomgången ligger på 12-1300rpm, den fortsätter inte att dra efter man klippt fullt, lika så när man pumpgasar så slår den av direkt jag ger mig på gasen. Däremot om jag ligger på jämn gas (halv) en stund och släpper så har den tendens till att fortsätta rusa/dra? Inte överdrivet som förut men retsamt..
Tänkte på då variatorerna är helt nyrenoverade, är det nått där som måste slitas in alt justeras? Tycker remmen ligger bra på primären. Kanske är det en annan som är ringrostig då det var länge sen en körde sist