Låter ju som att vipern är riktigt fin att köra. Men jag kan inte förstå hur det kan vara sån "ENORM" skillnad mot nytron då det inte verkar skilja enormt i vikt (ungefär 7-8kg lättare) om man tankar båda fullt enligt en vägning i usa av en -14 viper förlängd till 162" vs nytro 162"
Tittar man på bilder så sitter nytromotorn lite längre bak och längre ner jämfört mot drivaxeln då. Sedan så är nytrons fotholkar längre bak än viperns återigen jämfört mot drivaxeln. Ok att tanken är dragen bakåt under dynan så viss vikt flyttas ju bakåt men är nytrons std ljuddämpare och plåtar under dynan så lätta??? Vipern har ju den vikten under huven istället.
Vilken boggie är tyngre arctics eller yamahas???
Vipern har säkerligen lite mer "framflyttad" framvagn men är den längre fram än en nytro med skinz framvagn???.
Beror den lätta känslan på att tyngdpunkten sitter högre upp el liknande så borde den ju kännas sävligare när man lägger omkull den hastigt från höger till vänster???.
Det är säkerligen bättre hanterbarhet på vipern än nytron men av det man läser på nätet så är ju nytron vs tex en pro rmk nästan som att jämföra en kitty cat mot en lynx 69a.
Snart borde ju iaf priserna släppas på viper mtx och det blir även intressant att se vad polaris och brp kommer med 2015.