Yamaha 2015

MrVain

Medlem
26 dec 2012
20
0
1
färila
Är ju så att det är dom som har problem man hör om.
Angående när dom kommer så har jag fått den info att dom dyker upp innan Skoterns dag.
Själv har jag beställt en XTX LE med MCX 190 kit

KalleH

Aktiv medlem
19 dec 2007
84
0
6
Gällivare
Dom skulle väl börja få in mtx:arna om ett par veckor på andra sidan pölen, enligt nån åf där.
Dom kortare maskinerna verkar ju ha levererats ungefär samma tid här som där, så man hoppas ju att det inte dröjer 2 månader innan dom långa kommer hit. :wondering:

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Ingen som fått några nya leveransbesked på MTX? Början på december och sedan montering av tillbehör på detta... det innebär ju potentiellt att man missar en del av den bästa delen av säsongen om man ska vänta på det!??

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Ingen som fått några nya leveransbesked på MTX? Början på december och sedan montering av tillbehör på detta... det innebär ju potentiellt att man missar en del av den bästa delen av säsongen om man ska vänta på det!??
Mitten/slutet av november är det jag har fått besked om.

husqvarnan100

Aktiv medlem
1 apr 2011
54
2
1
Hej ! Skulle vara intressant att få höra hur ni tänkt mellan 153 och 162 mtx, har bestämt mig för en mtx mcx 270 men inte längd på chassi...

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jag tänkte så här: 155" kändes alldeles lagom på min ProRMK, men ska det till 130-140hk till på mattan så kanske man gärna tar dom där knappa 10" extra (dessutom bara hälften av dom extra tummarna i backen).

Dessutom kan det ju kanske motverka skoterns tendenser att vilja peka skidorna mot Gud vår Skapare.

Så tänkte jag och kryssade 162".

husqvarnan100

Aktiv medlem
1 apr 2011
54
2
1
Förstår hur du tänker, vill ha en busig maskin som inte är som en buss som jag tyckte min polaris 163 var bland träden.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Min slutledningsförmåga säger mig att om en Norrbottning fått det leveransbeskedet så bör ju vi som har "hört" talas om leverans i december andas ut lite.
Mycket bra! :)
Man hoppas ju. Men igår kväll läste jag att det blir senare pga ändringar i oljebehållaren. Har dock ej verifierat det, så hoppet lever. Det är ju som sagt många "som hört" mycket... Därmed inte sagt att det inte är som så. :/