Yamaha 2016

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Alla vill åt en så lätt skoter som möjligt, men då får man räkna med att t.ex skenorna inte är grova nog att hålla för 50% effektökning. Ju närmare man kommer att de håller som den är byggd från fabrik - desto lättare är maskinen. Men somliga trimmar, andra åker original o vill åt så mycket av maskinen som möjligt (med original effekten). Vart skulle ni lägga ribban? Öka 15 kg o åka skottsäkert? Det är lite som Polaris o remdrift. Hellre skjuter jag så remmen än att vrida veven. Men de är ju personlig åsikt


Sent from my iPhone with Tapatalk
 

lill-krille

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Visst kan man ju tänka sig att byta bort lite kvalitet mot en lättare maskin. Upplevd skillnad vid körning mellan min framvagnskittade nytro 162 och en viper 162 får då mig att tycka att det var ett dåligt byte. Hur mkt lättare är en färdigförstärkt viper egentligen??? Den känns då inte lättare än nytron fram iaf men däremot kliver den upp på snön lite lättare baktill.
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Yamaha är verkligen inte sugna på att värva nya kunder. Lagom till andra tillverkare stoppar sina försäsongserbjudanden DÅ först kommer yamahas priser... Skitdåligt!!:mad2:
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Tror nog Yama vill sälja men de har en Generalagent i Sverige som är totalt inkompetent. Förra året fick dem inte fram ett enda tillbehör till Vipern och de skyllde på logistikproblem(nån jävla container som inte dök upp)
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Nån som hunnit testa 2016 MTX i snö? Verkar ju vara en hel del bra uppdateringar chassimässigt jämfört med 2015. Var in och kollade på en 2016 MTX 153, den svarta modellen. Jäkligt fin såg den ut! Stod några nya 2015 MTX där också, så man såg ju att det är som en helt annan skoter 2016 när man synar lite närmare.