Lång historia kort så är förgasaren paj i gjutningen och bränslepumpens membran är paj vilket gör att den fyller motorn men bränsle när vakuumet drar igång. Jag har ingen vilja att hålla det original så jag vill ha den körandes med så lite pengar som möjligt.
Kan någon peka mig i rätt riktning när det gäller vilken förgasare och bränslepump jag kan använda?
Jag antar att bl.a. bränslepumpens pumptryck måste matcha förgasarens nålventiltryck för att inte flöda den.
Dimensioner på originalförgasaren:
Kan någon peka mig i rätt riktning när det gäller vilken förgasare och bränslepump jag kan använda?
Jag antar att bl.a. bränslepumpens pumptryck måste matcha förgasarens nålventiltryck för att inte flöda den.
Dimensioner på originalförgasaren:
- 43mm diameter mot motorn
- 62mm diameter mot luftfiltret
- 101mm total längd
- Oljesmörjningen är bortkopplad så det behövs inte på ersättaren
Attachments
-
94,6 KB Visningar: 6
-
252,4 KB Visningar: 6