Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar för alla trevliga kommentarer!

Man skulle ha haft 1kr för varje visning av min tråd här ...då skulle jag snart ha dragit ihop till en turbosats :D

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Men helvete vad snyggt det blir!!! när den är färdig så är det bara turbon som fattas, mycke annat går det ju inta att bygga om på den där :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hade planerat fox float2 fram också...men det ser inte ut som budgeten tillåter det tyvärr...så det är väl det + turbo som saknas :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Typiskt att man skulle missa det tillfället...inte ofta det dyker upp turbokit till dessa...

Det var mera som ett skämt det med 1kr.... :).... men dom som vill kan väl PM:a isåfall...så får vi lösa nåt.... :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite bilder från helgen jobb.

Skall fixa till luftintag för lite kallare luft än den som komemr in original

Räkna ut hur stor originalintaget är och sen ritade jag upp hål som tar luft framifrån istället...area är tom större än original

Originalintaget tävkte jag igen med en plåt

Så dår var "varmluftsintaget" stängt :)

Hålen täcks med meshtyg och galler för att ev. snö inte skall komma in

Jag tog även upp 3st hål i sidan...man kan väl aldrgi få in för mycket luft :)

Här syns var luften kommer att komma in då luftburken sitter på plats

Luft till dom 3 hålen blir bakom ramen

Alla luftintagen ligger under originalfiltert

Sen har jag slipat vidare på kolfiberdelarna till vent kittet också

Last edited:

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Varför tog du bort varmluftsintaget ? :p kanske finns en tanke med det,te.x om det kommer in vatten å snö ska det inte bli is och frysa fast, utan bli vatten å försvinna?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det finns dränering redan till luftboxen så vatten kan rinna ut den vägen. Luftintaget ligger ändå inte inte lägst i boxen så det skall ganska så mycket vatten in där innan det kan ta vägen ut via luftintaget. Jag har ju meshtyg för dom nya intagen just för att snö inte skall komma in :)

Jag vill helt enkelt inte ha in varm luft utan kall till motorn :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
riktigt trist detdär med turbon...fattar inte hur jag kunnat missa den :(...tycker jag ligger jämt och kollar blocket...

Idag kom iaf variatorkittet hem i brevlådan :)...sen ikväll skall jag till min polare och fixa lite alu.delar...kanske kommer bilder senare ikväll

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fick lite "godis" från min kompis idag iaf...mera lovade han skall levereras under veckan :)

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Japp ett av dom 9" bakre vändhjulen, kompisen vattenskär hjulen först, sen fixar jag det sista själv med svarven :)

Det är bedrövligt då man kan beställa SKF kullager från Tyskland till halva priset mot vad jag hittade dom i Sverige...