Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
kan knappt vänta tills vi får se hur den nya tunneln ska se ut! kommer väl bli helt underbart snyggt som allt annat du gör Chris! ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
finns dom "spåren" som tex finns på Polaris tunnel att köpa på "metervara"? Alltså dom som gör att man kan fästa grejer enkelt?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
på en pro-ride tunnel är dessa lösa eller en del av kylaren ? Phazern e ju smalare så jag kan ju inte använda tunneln som den e. Annars får jag väl göra egna, måtten e väl bara så att en lämplig mutterskalle passar? men som sagt har nån tips så tar jag gärna emot

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
på en pro-ride tunnel är dessa lösa eller en del av kylaren ? Phazern e ju smalare så jag kan ju inte använda tunneln som den e. Annars får jag väl göra egna, måtten e väl bara så att en lämplig mutterskalle passar? men som sagt har nån tips så tar jag gärna emot
Bredden kan du väldigt enkelt anpassa då det sitter en aluplåt mellan aluprofilerna, och ja dom är en del av kylaren. Så då är det egentligen bara sidor till tunneln du behöver.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite diskussioner med Vilhemina Motorcenter om en RMK tunnel...det är väl klart man modifierar en sån tunnel för att passa min skoter bara för att få 2st T-spår :D :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Någon som mail till Vilhelmina MOtorcenter? Just nu har jag haft kontakt med dom via facebook och vet ju inte hur ofta dom är inne där. Jobbar i England just nu så det blir lite dyrt att ringa :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
"Clecos" kallas dom. Man kan använda dom som typ popnitar då man passar ihop saker...men till skillnad från popnitar så kan dessa återanvändas. Funkar ju bättre än skruvar eftersom man inte behöver komma åt bakom för att ha på en mutter

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Japp jag kommer tex. använda dom för passa in delar som sen skall t.ex. popnitas men lackas elelr nåt sånt så vill jag inte ponita först och sen borra ur dom...