okok, jo man vill ju ha effekten direkt som du verkar ha nu ! man vill ju gärna komma undan lite billiagre än att köpa ett v-kitt , men iaf Förslag på v-kitt ? har hittat ett på bengas, tror du de funkar bra ?Hej. har en zl 500-99:a och har också hör talas om detta problem, men ägaren före mig fixade det såhär: Ett v-kit och byta vikter. Allt "Pulver" som du beskriver det kommer på 5k. har inte hunnit pröva den på snö ännu men i sommras då jag blev så sugen att pröva och körde på gräsmattan kändes variatorspelet helt UNDERBART!! Drog res så fort man tittade på gasen:afraid: nog för att det kan ha lite med greppet att göra också ;P
Ta och gör så att du börjar med v-kit och byt vikter sen om du känner att de behövs :hello:
hur höjjer man de ?höja tillslagsvarvet så blir de kanoners
jah Har en Röd tror jag om ja inte mins helt fel ?zleric va har du för färg på primer variatorna fjäder
var ner i garaget en snabbis och dubbelkolla nu och de var en Röd, och i Sekundären sitter det en Gul, så då räcker de kanske med att köpa en hårdare fjäder då till primären då ? istället för att köpa ett helt v-kitt ?Den röda är mjuk, lite touring varning.
Testa en gul-vit eller en orange.
På zl600 ska nålen sänkas till andra steget, då får man bort blöddret på mellanregistret.
okok, ska kolla lite mer på priser från andra mmTillslagsvarvet höjjer man väl genom att byta viker/fjäder? Rätta mig gärna om jag har fel, Jag tror kittet från bengans blir kanon!:rock:
okok kanon !jag återkommer med vilken färg min fjäder har så fort som möjligt
okejKan räcka långt med fjäderbyte.
Ja, trottelnålen.
Har knappt kört min men jag har också hört de där , är väll inte så mycket att göra åt ? kanske bestycka om den elr något ?När vi ändå är inne på de här med zl, har läst på många ställen att dom ska dra MKT soppa för den kubiken, stämmer det och vad gör man åt sånnt?