zl går dåligt i starten

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Men nån som vet vad jag ska köpa för fjäder (till Primären) då till min Zl 600 ?
Har en röd nu, Vill ha den mer rapp så man får effekten direkt när den sticker iväg !

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har en gul i min ZL600-motor. Har för mig att den är hårdare än röd, så den bör ju bli rappare.

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
ja den gula här hårdare än den röda men på min zl så blev det ingen skillnad

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Skulle inte ta gul iaf! kolla om du hittar någon lila, som det sitter på min.. kanske följde med när gamla ägaren köpte v-kit

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Det får du veta när snön kommer :rolleyes: OJ dom siffrorna lät ju inte helt tokigt, är den orginal?:ciao:

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
ja den gula här hårdare än den röda men på min zl så blev det ingen skillnad
Ta den orange/vita. Billig och bäst.
Skulle inte ta gul iaf! kolla om du hittar någon lila, som det sitter på min.. kanske följde med när gamla ägaren köpte v-kit
okok låter som man inte ska ta Gul iaf ! , Men då så kommer jag nog köpa en Orange eller vit hos bengas snart då :)
är det mycket skillnad på den oranga och den vita ?

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
okok låter som man inte ska ta Gul iaf ! , Men då så kommer jag nog köpa en Orange eller vit hos bengas snart då :)
är det mycket skillnad på den oranga och den vita ?
Ingen skillnad alls för det är samma fjäder.
Den är orange med ett vitt streck.

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Lila om du hittar, annars vit/orange :ciao: Lånar tråden lite, vad ska man byta till för dämpare(framvagn) om man ska hoppa med maskinen zl 500-99? sitter orginal på nu-.-*

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Lila om du hittar, annars vit/orange :ciao: Lånar tråden lite, vad ska man byta till för dämpare(framvagn) om man ska hoppa med maskinen zl 500-99? sitter orginal på nu-.-*
Hos bengan så finns det både lila och vit/orange , så ska ja ta lila då ?
Men räcker de med att bara byta denna fjäder sen går den som jag vill elr måste ja byta nå mer ?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Hos bengan så finns det både lila och vit/orange , så ska ja ta lila då ?
Men räcker de med att bara byta denna fjäder sen går den som jag vill elr måste ja byta nå mer ?
Prova lila. Har kollat och det är vad som sitter på min, det optimala hade ju fortfarande varit v-kit om du har råd;)

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Prova lila. Har kollat och det är vad som sitter på min, det optimala hade ju fortfarande varit v-kit om du har råd;)
okok , jo jag har råd men vet inte om ja vill lägga ut pengarna på de då de är en såpass " gammal " skoter.

Men hur mkt är de värt att köpa v-kitt då ? hos bengan kostar det ca 2300:-, blir den mycket roligare ?

drar den inte mer soppa ? , slits den mer ?
blir den ryckig och köra om man ska köra lungt ?

många frågor nu men om man inte frågar får man inget veta ;)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Kan besvara alla frågorna så fort snön kommer xD tyvärr så står det +1,4 på termometern och det lilla vi hade fått regnade bort idag :mad: