zl går dåligt i starten

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Kan besvara alla frågorna så fort snön kommer xD tyvärr så står det +1,4 på termometern och det lilla vi hade fått regnade bort idag :mad:
okej :/ men blire mycket skillnad om ja endast byter fjäder eller köper ett helt v-kitt ???

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
dämparna satt på skotern när jag köpte den men de e grymt att köra på hårda leder

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Tjena ! nu vart de såhär att jag bytte endast primärfjädern på min zl 600 .

förut gick den iväg på ca 3800 Rpm (röd fjäder )
och nu på ca 5200 Rpm (svart/orange fjäder)

Den blev mycket mer rapp och roligare !

Är detta skadligt för den ?
dra mer soppa ? äta mer remmar ?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Roligt att höra att det blev som du ville :) har inga kunskaper men skulle då inte tro att det är speciellt skadligt...:p Har ni mycket snö?

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Roligt att höra att det blev som du ville :) har inga kunskaper men skulle då inte tro att det är speciellt skadligt...:p Har ni mycket snö?
okej , Nja ligger väll ca 5 cm på backen kankse så har endast provat den på åkern , men inge mer.
Hoppas på mer snö snart, så körsugen nu ! :rock:

Ni då ?

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
nästan 10 cm :rock: har provkört på åker också ;) vet du eller någon annan vad det är för säkring(glas) som sitter vid bromshandtaget? och vars man kan få tag i en sådan:hmmmm2:
okok härligt ;D , jaha, förstår inte riktigt vad du menar men kan kolla imårrn och försöka förstå vad du menar !

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Bilden kanske förklarar lite vad jag letar efter :)
Jaha, hör med Bengans eller nått han borde väll veta vad som ska va där ?
Gick ner för att kolla på min men fick inte upp den ^^ , ska försöka imårn elr nått igen.

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Såg nu att den är trasig också xD Anledningen till att jag frågar är att lyset och lampan till varvräknaren har slutat fungera efter att jag har skruvat.. vet någon om det är denna som kan vara orsaken eller om det är någon sladd som har kommit i kläm? tacksam för svar:hello: