Snart är det påsk och det innebär att även trippeln tinar fram. Håller på renovera primären och vikterna är slut i både bussningar och nötta av dåliga rullar. Någon som vet om det går att använda Polaris vikter i den här variatorn? Har nämligen i någon gömma 10-58 vikter som jag förhoppningsvis hittar snart, för tunga säkert med det löser vi med en rondell isåfall. Eller finns något annat vettigt alternativ. Känner dock inte för att lägga ner flera tusenlappar på justerbara då det som sagt bara är en påskräser.
Sitter idag 122/285 primärfjäder, kommer byta den till en 143/285 dels för att jag har nån fetisch för höga tillslag samt att motorn känns ut att svara bättre på lite högre varv.
Sekundär renoverade jag ifjol. Nya rullar, ny 57/50 helix och ny röd/vit fjäder.
Sitter idag 122/285 primärfjäder, kommer byta den till en 143/285 dels för att jag har nån fetisch för höga tillslag samt att motorn känns ut att svara bättre på lite högre varv.
Sekundär renoverade jag ifjol. Nya rullar, ny 57/50 helix och ny röd/vit fjäder.