Yamaha SRViper B-TX SE 153

Lång och ledanpassad

Förra säsongen var denna Viper en LE-modell vilket normalt är snäppet värre än SE. Men på just den här modellen verkar inte detta stämma. Den heter SE men är lika bra bestyckad som LE-modellen av X-TX, så i det här fallet är Special…

Skotern startar inte!

Vad ska jag kolla?

Vi har nog alla råkat ut för att snöskotern inte startar när vi behöver den som mest. För mig är detta mer en regel än ett undantag då jag har många veteranskotrar som står väldigt långa perioder mellan de gånger jag kör. Men både nya och…

Freeride VS Boondocker

Tvillingar?

Dessa två maskiner representerar egentligen det som både Freeride och BoonDocker stod för när de för första gången presenterades. Båda ska klara av ledkörning samtidigt som de ska ta sig fram i branter fulla av djup härlig snö. Båda är helt…

Snöskotersport

– actionfylld sport med framtiden för sig

Snöskotersporten har under många år fört en ganska lågmäld tillvaro inom en begränsad skara supporters. På senare tid ser det ändå ut som att någonting hänt som gjort att fler börjat få upp ögonen för sporten. Antalet skoterköpare har ökat…

Polaris INDY EVO

Inte en barnskoter

Nya lilla Indy EVO ska inte nödvändigtvis betraktas som en barn-/ungdomsskoter, istället kanske den ska betraktas som en skoter som lockar fler att prova på det här med snöskoteråkning! Allt blir mindre skrämmande för en nybörjare när det…

Ski-Doo SS-25

En liten hemlighet...

Den lilla lätta och extremt aerodynamiska SS-25 har blivit närmast obligatorisk bland Ski-doo samlare eftersom det var en jubileumsmaskin till J.A. Bombardiers ära. Dessutom bar dess namn på en liten hemlighet… Text Robert Olsson I Foto…

LYNX XTERRAIN RE 850 3700/3900

Robust 50/50-skoter

Nya Xterrain baseras på vanliga Radien-platformen som BoonDocker och inte på Radien-X som nya Ranger och Xtrim. Idéen till denna maskin kom när man byggde en specialare av BoonDocker RE 3700 till långloppet Cain’s Quest Race.…

Polaris 850 Pro RMK 155

Bra har blivit bättre!

Den stora och uppenbara nyheten är motorn. Vi var mycket förtjusta i 800:an den till viss del ersätter, den var rapp, explosiv och hade ett fint varvtalsregister. Det vi dock saknade var den där lilla sista knuffen, som man så ofta vill ha…

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det. Acceptera Läs mer