Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ursäkta att det delvis är ot, men angående xenon så hjälper det inte på Nytron med 55w, snön fastnar ändå.
Utan att veta undrar jag om det inte borde funka bättre med 35w, och att glaset är så kallt att snön blåser bort istället...?
Fastnar snön på glaset med original halogen på Phazern? Finns det ens ngn skoter man inte måste borsta bort snön från framljuset vid lössnökörning?

Skitsamma så lyser det riktigt bra med 55w iaf, och man behöver ju inte bekymra sig för att smälta reflektorn av värmen heller!

Men att säga att man slipper snöproblem blir fel, iaf på Nytron.
I övrigt-tänk om man hade din energi! :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
OK. Det har inte fastnat hittills.

Men tack för inputten...det är väl som med allt annat det är fördelar och nackdelar med allt :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Händer inte så mycket då man jobbar med kolfiber eftersom epoxyn skall hära väldigt länge innan man kan slipa den...typ 24h. Men diag har jag slipat till formerna och mattat ner ytan ett varv på alla delar och sen lagt på ett varv epoxy till

Rutan börjar ta form

Några av delarna med sitt and5ra varv epoxy på

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dagen skörd med bilder :)

Lite blandat jobb idag..men mest har jag sutti och vattenslipat kolfiber så den skulle bli redo för klarlack...inge kul jobb men det är ju trevligt sen då man ser resultatet :)

Började med att kolla balansen på variatorn. Använde faktiskt en vanlig mc-däck balanserare. Hittade faktiskt lite obalans så jag fixade det.

Sen fixade jag galler för kylaren

Sen var det en massa tid då jag bara satt och vattenslipade

Resultatet efter allt slip och sen klarlackad

Last edited:

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Helt klart bra ut! fast jag hade testat att ha "edition" i ett teckensnitt som ser handskrivet ut.

Måste också tillägga att jag är väldigt imponerad av ditt bygge, har följt båda dina byggen sedan dag ett!

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Håller med fg skrivare, skrivstil på edition, fast jag skulle vilja se hur det ser ut att skriva Chris med typsnittet du nu har på edition.
Ser framför mig detta i grå metallic med kolfibermönstrad outline:D

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ja tycker den näst sista var bäst. Chris på sista blev alldeles för kantigt för att bassa in med rutorna etc. skrivstil på edition var dog bra.

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Jag tycker den sista blev riktigt bra:D
Personligen gillar jag Porsche's typsnitt, vore kul å se "Chris" med det typsnittet:)
Vart på släden har du tänkt applicera ditt "brand"