Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jag tycker att bilden under #374 är bäst, fast med stilen för "edition" från #377.
Fast hur blir det på höger sida när det är olika höjd på loggan i fram och bakkant?

Suveränt bygge förresten, ett rent nöje att logga in och följa.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kommer i såfall att spegelvända själva grafiken :)

Jag får slipa vidare på dessa varianter...men kul med inputs

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ingen av dessa "tester" är frdiga till 100% ...jag vill bara hitta vilken typ det skall bli. Sen då jag/vi har kommit fram till den lösning jag vill köra på så fixar jag till den exakt som jag vill ha den...med rätt mellanrum på alla ställen, samma lutning på bokstaäver osv.

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Det märks att det är nära nu, när vi "diskuterar" hur grafiken skall se ut!! Längtar faktiskt efter den färdiga släden, tack för att vi får följa med på resan från lik till perfektion:D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Monterade ihop lite av delarna med kolfiber på idag...svårt att få bra bilder då det vill bara reflektera i kolfibern

Handskyddena

Luftboxen

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det märks att det är nära nu, när vi "diskuterar" hur grafiken skall se ut!! Längtar faktiskt efter den färdiga släden, tack för att vi får följa med på resan från lik till perfektion:D
Ja det börjar allt närma sig...det stora som är kvar är ju att skruva ihop boggien och montera den...sen lite småpill som t.ex. grafiken ;)

Det är också kul att så många har följt mitt projekt och kommit med input då jag inte vetat hur jag vill göra :)

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
äckligt snyggt! vart får du tag på allt detta kolfiber? eller betalar du kanske samma som en annan skulle gjort? ;)

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Sjukt läckert med cf på skydden!
Det sista du gjorde på grafiken var riktigt läckert det med :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar...jag är själv också nöjd med kolfibern...eftersom jag bara sysslar med det på "hobbynivå" så är man inte säker på att det blir bra varje gång :)

Idag har jag fixat till mina alu.hjul

Första svarvade jag dom för att få en snygg yta

Sen pressade jag i lagrena och monterade dom polerade alu.brickorna som håller lagret på plats

Klart!..blev helt OK för att vara "homemade" :)...eller vad tycker ni?

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.051
113
Stora Blåsjön
Jag skulle ha svarvat ner tjockleken på "ekrarna" på hjulen och även några mm ut på själva hjulet.
Du måste tänka på vikten... aluhjul ska inte behöva väga mer än originalplasthjulen... :)
Dom bakre behöver du nog inte ta ner så mycket på, men typ 8mm tjock på dom bakre och ca 4-5mm på dom mindre hjulen.

Men måste säga att kolfiber grejorna blir riktigt snyggt! Man blir sugen själv att prova något... men jag ska nog inte prova.. lär bra spåra ur då :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Asker: Ja det kanske är smart att svar ner tjockleken lite...vill iof ha en hyfsat bred anläggningyta mot mattan...men "ekrarna" kan nog vara tunnare...

Så du menar att jag borde klara mig med ca 8mm tjocka "ekrar" på bakhjulen och nermot 5mm på dom mindre?