Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har ju också hört ryktas att MCX inte vill sälja turbokitten till Phazern...vet dock int eom det är sant.

Chassiet ser ju hyfsat lika ut så det borde väl inte skillja allt för mycket.

Men som sagt jag kört med motorn som den är nu iaf...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
...och skulle jag få till lite utrymme i budgeten sä är det bättre framdämpare som först står på tur :) :) :)

Steve78

Ny medlem
17 nov 2011
4
0
1
Ljungdalen / Jämtl
yo chris

Sj hålla ja på me turbon just nu och de ä sant att mcx slutade me turbokit för phazern. Ringde Erik och han sa att dom ha 5000 order till nytro / apex i år. Tydligen finns ingen tid mer och fixa greijer till phazern. Så va ja ju tvungen o köpa mig en skoter till o flytta över hela skiten från en FX till min MTX.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Hur som hellst så tycker jag du gör ett jäkligt bra jobb!
Snygg finish helt klart!!

K-len: jodå såklart, men hitintills har de "reportage" som snowmobile har publicerat med "forumbyggen" varig väldigt intetsägande och tråkiga att läsa för mig som aktiv forummedlem.
Visst är de kul för byggaren att bli publicerad, men som forumläsare och följare av byggtråden så blir de gammalt och man har tidigare bara fått läsa sånnt man redan visste.
Skulle denna tråden inte funnits och blive publicerad skulle de vara ett jävla grymt reportage att läsa om! Men de e väll lite de man sätter hopp i, att en skotertidning med "journalister" som har detta som deltidsysselsättning ska kunna leverera nyheter som inte är old eller att man redan läst om de på internet, för 3månader sen..

Keep it up Chris!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
För mig spelar det inte så stor roll egentligen. Klart det är väldigt kul att bli "uppmärksammad" genom ett reportage.
Men det var ju inte därför jag startade denna tråden....jag tycker jag har åstadkommit lite det jag ville med tråden...kunna bolla lite ideer då jag själv kört fast, dela med mig av tips och ideer samt kanske ge lite inspiration till andra om att man inte behöver köpa en massa grejer för att kunna modda sin skoter.
Sen har det gett mig motivation att fortsätta då man fått alla uppmuntrande inlägg om att jag gör ett bra jobb :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Monterat nya fjöderspännare idag

Gamla "tråkiga" i plast

Den nya alu..och med 4 lägen istället för 3

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Men du melmaq!?! Bara för att du och jag följt tråden betyder ju inte att det inte finns en otrolig mängd läsare av tidningen som inte är forummänniskor, eller hur?
Även om jag läst tråden och följt den slaviskt under hela byggtiden så skulle jag med största intresse läsa en artikel då den blir vinklad från ett annat håll, nämligen utifrån samt med lite annan info.

Så journalister, sätt er i bilen och besök skotermetropolen Göteborg:D
Ps. Ta med en vass kamera som ger alla detaljer sitt rätta fokus Ds.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
hehe ja sant!
jag är väll bara lite bitter över tidningens skick, forumet är de ju mestadels inge fel på, börjar bli glest bland veteranerna bara..
men men som sagt bra jobbat och keep on keeping on!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Håller med dig till fullo. Problemet som varit med tidigare reportage är väll att det har varit byggherren som knäppt kort och skrivit text.

Vore trevligt om en tidning skulle höra av sig till t.ex. Chris för ett riktigt vinterrepotage och inte bara göra en "stylingbörsen" artikel då skiten bara är kopierad från nätet.

Chris: keep it up!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Angående artikel så har jag blivit kontaktad av Johan och han är intresserad av att komma ner till mig för ett "hemma hos" reportage. Vi skall nu försöka passa in det i våra kalendrar. Så nån text kommer inte jag att skriva iaf...sen lär väl det bli någon bild från mig från byggets gång eftersom dom inte kan ta sådana bilder i efterhand :)

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Du förtjänar att bli uppmärksammad, kul! :)
Jag prenumererar inte på tidningen i dagsläget, men det numret kommer jag definitivt att köpa.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag designat färdigt mina nya dekaler och passat in dom på skotern. Sen mailade jag iväg dom till en reklamfirma så får vi se om dom kan fixa dom som jag vill ha dom :)

Här kommer några bilder från då jag kollar om storleken blir rätt på dekalerna