Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då har man iaf hunnit testa lite iaf....och även hunnit mes första fastkörningen. Men allt har funkar perfekt hittils iaf...så jag är mycket nöjd med dom modifieringar jag har gjort :)

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Då har man iaf hunnit testa lite iaf....och även hunnit mes första fastkörningen. Men allt har funkar perfekt hittils iaf...så jag är mycket nöjd med dom modifieringar jag har gjort :)

lite OT: Vart är du å kör runt säfsen ? uppskattad snömängd ?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Detta är uppe vid Kullern...där var det nog uppemot 40cm på ställena iaf. Nere i byn är det väldigt dåligt typ 10-15cm

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den är ju skitsnygg, till och med då den är fastkörd!

Lite tråkigt här på forumet då du inte bygger... Tror vi får skramla till nån gammskotran åt dig, så det börjar hända nåt här igen... :madgrin:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
bcool: Tackar så mycket!

Här kommer 3st bilder till som jag tog ute från turen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag håller precis och gör en Facebook sida över bygget för att slippa strul med bilder som inte syns och så blir allt samlat på samma ställe för dom som bara vill kolla bilder. Den är dock inte riktigt klar ännu...

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hur känns det effektmässigt då? Jämfört med utan förlängning?

Ser för jävligt snygg ut!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hur känns det effektmässigt då? Jämfört med utan förlängning?

Ser för jävligt snygg ut!
Förlängningen är ju inte jättemycket. Sen så monterade jag ju variatorkittet också så den känns riktigt pigg nu. Så den känns rappar nu än innan.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu funkar bildern aigen...tycks vara nån gräns hur många visningar som tillåts per månad på Photobucket...därför har bilderna inte syns på ett tag.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Helt rätt Chris!
Du har en viss bandbredd att använda varje månad på photobucket, och när den har blivit nådd så klipper photobucket så inget syns...
Det går att lösa om du uppgraderar dig, kostar en slant men det kan det ju vara värt..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Helt rätt Chris!
Du har en viss bandbredd att använda varje månad på photobucket, och när den har blivit nådd så klipper photobucket så inget syns...
Det går att lösa om du uppgraderar dig, kostar en slant men det kan det ju vara värt..
Det kommer säkert funka bättre nu eftersom jag inte bygger aktivt längre så blir det ju färre som kollar i tråden. Sen har jag ju bildern på min FB sida som "backup" :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Pratade lite med Cleant härifrån forumet igår då jag hälsade på honom. Lite input fick man ju...turbo skall jag glömma. När Phazern komm så hade dom ett flertal som dom körde olika varianter av turbo på men enligt honom var det dålig hållbarhet på motererna. ...detta ser vi ju också på att Marklund har slutat tillverka turbokit till Phazern efter vad jag förtått.

Men dämpningen till framvagnen måste jag hitta på något till. Fox Float 2 finns ju för MTX och skall enligt dom som testat funka bra. Sen borde det finnas Engans och Öhlins också...men där är ju risken att dessa inte är gjorda för MTX utan för RTX och det skilljer ju i längd mellan dessa.

Sen disskuterade vi lite små utseendemässiga fixar också :)

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Säger som jag sagt tidigare i tråden... Turbo på phazer=uppbrunnen phazer :/

Jag har Engans i min MTX-boggie